این شرکت در مهرماه امسال ۲۴۸ میلیارد و ۸۵۴ میلیون ریال فروش صادراتی داشته که نسبت به شهریورماه با رشد ۱۹ درصدی همراه است.

بیشترین میزان فروش صادراتی و داخلی شرکت در مهرماه مربوط به گرید بطری بوده است. براین اساس شرکت از فروش صادراتی گرید بطری در مهرماه 219 میلیارد و 446 میلیون ریال درآمد و درفروش داخلی همین محصول هم 4 هزار و 69 میلیارد و 320 میلیون ریال درآمد کسب کرده است.

بر اساس این گزارش شرکت از ابتدای سال تا پایان مهرماه در مجموع 44 هزار و 777 میلیارد و 362 میلیون ریال فروش داشته که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال 98 رشدی 13 درصدی را نشان می‌دهد.

پتروشیمی تندگویان تولیدکننده گرید بطری، الیاف، الیاف پلی‌استر و نخ پلی‌استر است و بر همین اساس شرکت از سه بخش تولیدی شامل شیمیایی، پلیمری و نساجی تشکیل‌شده است. این شرکت به‌زودی وارد باشگاه صنایع سبز ایران می‌شود، به همین دلیل به‌تازگی عملیات اجرایی 25 طرح زیست‌محیطی را کلید زد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به اجرای همزمان این ۲۵ پروژه در زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات صنعت پتروشیمی، گفت: امیدواریم با تکمیل و بهره‌برداری این طرح‌ها، به‌زودی جشن تبدیل به صنعتی سبزرا برگزار کنیم.

«سیدرضا قاسمی‌شهری» در حاشیه کلنگ‌زنی طرح‌های جدید زیست‌محیطی پتروشیمی شهید تندگویان بابیان اینکه هم‌اکنون ۲۵ پروژه زیست‌محیطی توسط این شرکت پتروشیمی در دست اجرا است، گفت: دو پروژه احداث سیستم تصفیه و بازیافت آب بلودان برج‌های خنک‌کننده و احداث رآکتور‌های بی‌هوازی تصفیه‌خانه که کلنگ‌زنی شده در مرحله تهیه اسناد مناقصه بوده و پیش‌بینی می‌شود سال آینده در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اعلام اینکه هدف از اجرای ۲۵ طرح زیست‌محیطی تبدیل به یک شرکت پاک، سبز و حامی محیط‌زیست است، تصریح کرد: این زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات صنعت پتروشیمی به دنبال آن بوده که در کنار افزایش کمی و کیفی تولید حتی یک لیوان پساب را هم وارد محیط‌زیست نکند.

وی با اشاره به انجام تعمیرات اساسی در شرکت افزود: مهرماه امسال با اجرای این پروژه تعمیراتی، میزان خروج دی‌اکسید کربن کنترل‌شده و در بالاترین سطوح مدیریتی میزان انتشار آلایندگی‌ها مدیریت‌شده است و امیدواریم با تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های جدید زیست‌محیطی به‌زودی جشن تبدیل به صنعتی «سبز» را برگزار کنیم.

ساخت ۲ طرح بزرگ زیست‌محیطی پتروشیمی شهید تندگویان نیز از پروژه‌های مزبور بود که با سرمایه‌گذاری بیش از 5/ 2 میلیون یورو و ۲۱۰ میلیارد ریال و باهدف صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب آغاز شد.

به گفته وی هدف از ساخت و بهره‌برداری از پروژه سیستم تصفیه و بازیافت آب بلودان برج‌های خنک‌کننده، استفاده بهینه از منابع آب، بازیافت آب برج‌های خنک‌کننده با استفاده از تکنولوژی مدرن، تامین کمبود آب RO برج‌های خنک‌کننده در فصول گرم و صرفه‌جویی در مصرف آب است. اجرای این پروژه زیست‌محیطی با اعتباری بالغ ‌بر 5/ 2 میلیون یورو و ۶۰ میلیارد ریال و در راستای استفاده بهینه از منابع آبی کشور و صرفه‌جویی روزانه بیش از 2 هزار و ۴۰۰ مترمکعب آب بلودان و باهدف کاهش میزان و شدت مصرف آب و تولید فاضلاب کلید خورده است. علاوه بر این، پروژه احداث رآکتور‌های بی‌هوازی تصفیه‌خانه فاضلاب هم باهدف افزایش ظرفیت تصفیه بی‌هوازی تصفیه‌خانه پتروشیمی شهید تندگویان به‌منظور کاهش اثرات ناشی از نوسانات کیفی به واحد‌های پایین‌دست، سهولت انجام عملیات تعمیر و نگهداری رآکتور‌های بی‌هوازی موجود برای تامین شرایط مطلوب رآکتور‌ها و کمک به ارتقای راندمان واحد‌های هوازی و در نهایت عملکرد تصفیه‌خانه آغاز شد.

کلنگ ساخت این پروژه هم با اعتباری بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد ریال و به‌منظور کاهش مصرف انرژی و حذف موثر آلاینده‌ها، افزایش راندمان کل تصفیه‌خانه و انتقال آلودگی کمتر به واحد‌های تصفیه پایین‌دست به زمین زده شد.