شماره روزنامه ۶۱۲۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۳ دنیای اقتصاد

اخبار سیاست گذاری - روزنامه شماره ۶۱۲۳

  • بسته رئیس‌کل به بریکس

    دنیای اقتصاد: محمدرضا فرزین در دومین اجلاس روسای بانک مرکزی کشورهای عضو گروه بریکس در مسکو پیشنهادهایی ارائه کرد. رئیس کل بانک مرکزی بر دو موضوع «ایجاد یک پلتفرم تسویه برای پرداخت‌های فرامرزی بر اساس سیستم‌های تسویه ناخالص آنی» و «بررسی پول‌های دیجیتال بانک‌های مرکزی اعضای بریکس» تاکید کرد.
  • واکنش به درخواست‌‌های برداشت از صندوق توسعه ملی

    تسنیم: مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی، در تازه‌ترین توییت خود در ایکس، به فشارهای متعدد دستگاه‌های دولتی برای تامین کسری بودجه و حل مشکلات مالی از منابع صندوق توسعه ملی واکنش نشان داد. او به درخواست‌های وزرای اقتصاد، نفت، نیرو، کشاورزی، صمت و گردشگری اشاره کرده و گفت که این درخواست‌ها ممکن است از دیدگاه دستگاه‌ها موجه به نظر برسند، اما تامین مالی این نیازها با ماموریت‌های اصلی صندوق توسعه ملی در تضاد است. غضنفری با تاکید بر اینکه صندوق توسعه ملی برای نسل‌های آینده تاسیس شده و وظیفه آن حفظ و افزایش ثروت ملی است، به عدم بازپرداخت مطالبات معوق صندوق نیز انتقاد کرد و آن را رفتاری غیرحرفه‌ای دانست که منجر به تاخیر در ایفای وظایف صندوق توسعه ملی می‌شود. متن توئیت به این شرح است:
  • وداع هند با فعال اقتصادی پارسی

    دنیای اقتصاد: دو نکته در مورد راتان تاتا، رئیس سابق گروه تاتا، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هند گفته می‌شود: او از بزرگان در دنیای کسب‌وکار هند و یکی از برجسته‌ترین چهره‌ها از منظر فضیلت اخلاقی در میان همتایانش محسوب می‌شد. برای جامعه‌ چندپاره هند، احترامی که نسبت به او وجود داشت، بسیار گسترده بود. تاتا، از خانواده‌های پارسیان هندی محسوب می‌شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر