شماره روزنامه ۶۰۱۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۷۶ دنیای اقتصاد

اخبار سیاست گذاری - روزنامه شماره ۵۹۷۶

  • نقدینگی در کریدور هدف

    دنیای اقتصاد: براساس آمارهای رسمی بانک مرکزی رشد نقطه‌به‌نقطه نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۵.۶درصد رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که هدف‌گذاری رشد نقدینگی برای سال گذشته محقق شده است. بانک مرکزی گزارش‌های پولی و بانکی را از شهریورماه سال گذشته به‌روز نکرده است. آمارهای پولی را نیز عمدتا از طریق مصاحبه‌ها یا اطلاعیه‌ها در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. به همین دلیل نمی‌توان جزئیات تغییرات متغیرهای پولی را مورد نقد و بررسی قرار داد.
  • عبور شوک کرونا از کارگاه‌های خرد؟

    دنیای‌اقتصاد: مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ١٠ نفر کارکن و بیشتر سال ١٤٠١ (عملکرد ١٤٠٠) را منتشر کرد. با توجه به داده‌های مرکز آمار، اثر کرونا در سال ۱۴۰۰ بر وضعیت کارگاه‌های صنعتی در کشور کاهش پیدا کرده و به نظر می‌رسد شرایط در مسیر احیای صنایع در حرکت است. بر اساس این داده‌ها، تعداد کارگاه‌های صنعتی ٤٩-١٠ نفر کارکن فعال در سال ١٤٠٠، ٤,٣درصد کاهش و کارگاه‌های صنعتی ٥٠ نفر کارکن و بیشتر فعال ۱۶.۲درصد افزایش نسبت به سال ١٣٩٩ داشته است.
  • ۲۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای تجهیز منابع در سال ۱۴۰۲

    داوود منظور در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: سال ۱۴۰۲ به لحاظ بودجه‌ای و تامین مالی دستگاه‌های اجرایی به‌خوبی پشت سر گذاشته شد، به طوری که در مجموع ۲۱۰۰ هزار میلیارد تومان تجهیز منابع انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشدی نزدیک به ۳۸درصد را تجربه کرده است. رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تخصیص اعتبارات هزینه‌ای به میزان ۱۶۲۰ هزار میلیارد تومان انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۴۳درصدی داشته است. تخصیص اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های ثابت با ۲۰درصد رشد به ۳۰۳هزار میلیارد تومان رسید. درآمدهای پایدار دولت شامل درآمدهای مالیاتی، گمرکی و سود سهام شرکت‌های دولتی ۵۷درصد رشد داشت و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای شامل صادرات نفت و گاز با رشد ۱۷درصدی همراه بود./ایلنا
  • دستمزد فقط ۶۰ درصد معیشت کارگران را پوشش می‌دهد

    رئیس مجمع نمایندگان کارگران تهران گفت: کارگران بارها گفته‌اند در صورتی که قیمت‌ها به گذشته برگردد به دنبال افزایش مزد نیستیم، ولی متاسفانه تورم روزافزون و افسارگسیخته افزایش‌ها را بی‌اثر کرده است. محمدرضا تاجیک، رئیس مجمع کارگران استان تهران، با اشاره به حقوق سال ۱۴۰۳ گفت: باز هم در تعیین دستمزد قانون نادیده انگاشته شد.
  • امهال تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه

    بانک‌های عامل موظفند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی تا دومیلیارد ریال با سررسیدهای تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه به‌ویژه سیل، سرمازدگی و خشکسالی با اولویت (متناسب با میزان وام و به صورت فصلی) اقدام و اصل تسهیلات را به مدت یک ‌سال استمهال کنند. این بانک در بخشنامه شماره ۰۳.۷۲۲ مورخ ۶فروردین ماه سال ۱۴۰۳ موارد زیر را ابلاغ کرد:

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر