ونس: مذاکرات با ایران در ۳۶ ساعت اخیر «بسیار سازنده» بوده است/ خیلی احساس خوبی داریم

جی.دی ونس، معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا می‌گوید در ۳۶ ساعت اخیر، مذاکرات با ایران «بسیار سازنده» بوده است.

به گفته وی، مذاکره‌کنندگان به توافقاتی دست یافته‌اند که هدف آنها حفظ وضعیت باز تنگه هرمز، حفظ آتش‌بس منطقه‌ای و گسترش بازرسی‌های هسته‌ای در داخل ایران است.

ونس گفت: «ما تخمین می‌زنیم حدود ۱۵ میلیون بشکه نفت از ایران خارج شده است. این یکی از دلایلی است که نفت الان اینقدر ارزان است. طبیعتاً یعنی قیمت بنزین پایین‌تر می‌رود و قیمت بنزین همچنان پایین‌تر خواهد آمد.»

خبر مرتبط
ونس: مذاکرات فنی در هفته‌ها و روزهای آینده ادامه خواهد داشت

معاون رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد: مذاکرات فنی در هفته‌ها و روزهای آینده ادامه خواهد یافت.

او افزود: «ما سازوکار مناسبی را برای تضمین آتش‌بس منطقه‌ای و مدیریت درگیری‌های اجتناب‌ناپذیر آینده ایجاد کرده‌ایم. از این بابت خیلی احساس خوبی داریم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.