بقائی: نقض آتش‌بس لبنان کلیت یادداشت تفاهم با آمریکا را با بحران مواجه کرد/ واشنگتن به تعهد خود عمل نکرد+ فیلم

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بند اول یادداشت تفاهم، یعنی «خاتمه جنگ در همه جبهه‌ها از جمله در لبنان»، اصلی‌ترین رکن تعهدات متقابل است. 

وی اظهار کرد: در حالی که ایران به تعهدات خود پایبند بوده، طرف مقابل موظف بود رژیم صهیونیستی را به توقف آتش در لبنان وادار کند، اما با کوتاهی در این زمینه، تفاهم را صریحاً نقض کرده است.

بقائی گفت: اگرچه در بخش خاتمه محاصره دریایی و بازگشایی تنگه هرمز اقداماتی صورت گرفته، اما این تفاهمنامه یک «بسته واحد» است.

وی عنوان کرد: نقض بند اول به معنای زیر سؤال رفتن کل توافق است و اگر طرف مقابل فوراً تدابیر لازم را اتخاذ نکند، کلیت تفاهم دچار مشکل جدی خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.