نامگذاری یک خیابان به نام شهید سیدحسن نصرالله

شهردار قم گفت:یکی از معابر شهر مقدس قم به نام شهید سیدحسن نصرالله نامگذاری می‌شود.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شامگاه یکشنبه در چهارمین یادواره شهدای شهرداری قم و هشتمین دوره طرح کوچه‌های آسمانی که در سالن همایش‌های باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهر قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: شهدا چراغ راه امروز ما بوده و نشانه‌هایی برای گم نشدن در مسیر هستند.

وی با اشاره به اینکه سیره شهدا امیدبخش و هدایت کننده است، افزود: توجه به سیره شهدا در تمام امور و تمام موقعیت‌ها موجب قوت و عزت یک جامعه شده و استعدادهای آن را شکوفا خواهد کرد.

شهردار قم ضمن تسلیت شهادت مجاهد بزرگ سید حسن نصرالله، گفت: خداوند نور اصلی و واحد هستند و پرتوهای این نور را در پیامبران (ص)، اهل بیت (ع) و اولیای الهی جلوه‌گر شده و شهدا هم ادامه این پرتو برای نجات بشر هستند.

خبر مرتبط
پیکر شهید سیدحسن نصرالله کجا به خاک سپرده می‌شود؟ + تصاویر

روضة الشهیدین، گلزار شهدای حزب الله در بیروت است که برخی شهدای شاخص نبرد با رژیم صهیونیستی و شهدای لبنانی مدافع حرم در آن دفن شده اند.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه وظیفه ما حرکت در ادامه این پرتوهای نور است، خاطرنشان کرد: در آیات قرآن کریم می‌خوانیم که استقامت در این مسیر ثواب بسیاری نزد خداوند دارد.

وی با اشاره به اینکه راه راست و درست سختی‌هایی به همراه دارد، تصریح کرد: در طول انقلاب اسلامی و در برهه‌های مختلف ازجمله دوران دفاع مقدس سختی‌های این راه راست را چشیده‌ایم.

شهردار قم با بیان اینکه امروز حزب‌الله نیز در این مسیر قرار دارد، یادآور شد: با شهادت سیدحسن نصرالله مسیر حزب الله متوقف نشده و این مسیر با قدرت‌تر پیموده خواهد شد.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: در مجموعه شهرداری قم توجه ویژه‌ای به موضوع ایثار و شهادت شده است و اقدامات مختلفی ازجمله برگزاری یادواره‌های شهدا، احداث خانه موزه‌های شهدا و طرح کوچه‌های آسمانی صورت گرفته است.

شهردار قم اظهار داشت:به پاسداشت رشادت‌ها و خدمات ارزنده دبیر کل حزب‌الله لبنان به جبهه مقاومت اسلامی و آرامان آزادی قدس شریف و گرامیداشت یاد آن شهید والامقام، یکی از معابر شهر قم با پیشنهاد مجموعه شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر به نام "شهید آیت‌الله حاج سید حسن نصرالله" نامگذاری خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.