آمریکا از کارکنانش خواست بیروت را ترک کنند

وزارت خارجه ایالات متحده به دلیل وضعیت امنیتی بی‌ثبات و غیرقابل‌پیش‌بینی در لبنان، به تعدادی از کارمندان سفارتخانه خود در بیروت و اعضای خانواده آن‌ها دستور داد بیروت را تخلیه کنند.

در بیانیه وزارت خارجه ایالات متحده آمده است: «کارکنان سفارتخانه بیروت از سفر شخصی بدون اطلاع قبلی منع شده‌اند و ممکن است به دلیل افزایش مشکلات امنیتی و تهدیدات، بدون اطلاع قبلی محدودیت‌های مضاعفی بر سفرهای کارکنان آمریکایی وضع شود.»

همچنین به شهروندان آمریکایی توصیه شده که لبنان را ترک کنند و در وبسایت وزارت خارجه آمریکا از شهروندان این کشور درخواست شده است که به این کشور سفر نکنند.

در توصیه‌نامه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «به دلیل افزایش بی‌ثباتی در پی حملات هوایی در بیروت و همچنین وضعیت امنیتی بی‌ثبات و غیرقابل‌پیش‌بینی در لبنان، سفارت آمریکا به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کند تا زمانی که پروازهای عادی هنوز در دسترس هستند، از این کشور خارج شوند. در حال حاضر این پروازها در جریان هستند، اما ظرفیت آن‌ها محدود شده است. اگر وضعیت بدتر شود، ممکن است پروازهای عادی به‌کلی لغو شوند.»

همچنین در ادامه این توصیه‌نامه آمده است: «اگر تصمیم دارید در لبنان بمانید، آماده باشید که در صورت وخامت اوضاع، پناه بگیرید. سفارت آمریکا به شهروندان آمریکایی که در جنوب لبنان، نزدیک مرز سوریه یا در کمپ‌های پناهندگی هستند اکیدا توصیه می‌کند که این نواحی را ترک کنند.»

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان از دوم مهر ادامه دارد و علاوه بر تخریب مناطق مسکونی، منجر به شهادت و زخمی شدن نیروهای حزب‌الله و شهروندان لبنانی شده است. این جنایات موجی از محکومیت‌های بین‌المللی را به همراه داشت. از جمله چهره‌هایی که به شهادت رسیدند می‌توان به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره کرد که روز شنبه حزب‌الله در بیانیه‌ای شهادت او را تایید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.