فوری/ فوت همه کارگران محبوس در معدن طبس/ زمان خروج اجساد اعلام شد+ فیلم

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی درباره آخرین وضعیت تلاش گروه‌های متخصص و امدادی برای دستیابی به محبوسان در معدن اظهار داشت: مسیرهای دسترسی به کارگاه در بلوک  C معدن زغال‌سنگ از دو جناح در حال بازگشایی است و عملیات تسریع شده است و تیم‌های عملیاتی مشغول زغال‌برداری هستند.

خبر مرتبط
آمار جان باختگان حادثه معدن طبس افزایش یافت

حمدعلی آخوندی امروز سه شنبه ۳ مهر اظهار کرد: حادثه معدن طبس تا این لحظه ۳۸ نفر فوتی داشته و هنوز ۱۱ کارگر دیگر در معدن محبوس هستند و تلاش ها برای خروج آنها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ‌تیم‌های کمکی‌‌ هم در منطقه حضور یافتند، افزود: ‌در منطقه آخر تونل معدن حجم زغال بالاست ولی با رعایت تمام اصول ایمنی و حضور تیم‌های متخصص اعزامی و تیم‌های HSE معدن‌، امیدواریم تا امشب آواربرداری تمام شود و افراد جان‌باخته را از محل کارگاه خارج کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی با اظهار تأسف از این حادثه تصریح کرد: متأسفانه تمامی افراد محبوسی در معدن فوت شده‌اند و تاکنون فوت ۴۹ نفر قطعی است که باعث ناراحتی همه ما شد.

به گزارش تسنیم، حادثه انفجار ۲ معدن شرکت معدنجوی طبس ساعت ۲۱ شامگاه شنبه رخ داد و تصاعد آنی گاز متان سبب شد ۶۹ کارگر در این معادن محبوس شوند و در مرحله نخست از سوی مسئولان ستاد بحران اعلام شد که با توجه به افزایش غلظت گاز در معدن همگی ۵۰ کارگر معدن جان باخته‌اند.

با آغاز عملیات امدادی توسط تیم‌های تخصصی HSE معدن، در وهله نخست پیکر تعداد ۱۳ کارگر که جان خود را از دست داده بودند به بیرون کشیده شد و با ادامه عملیات این آمار به ۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم در بلوک نخست رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.