بیانیه جدید حماس پس از حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت

در بیانیه جنبش حماس آمده است: ما تجاوزات وحشیانه تروریست‌ها به ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم می‌کنیم و آن را جنایتی جدید در چارچوب سلسله جنایات رژیم اشغالگر، نقض حاکمیت لبنان و تشدید تجاوز می‌دانیم.

طبق گزارش شبکه خبری المیادین، حماس تاکید کرد: آنچه کابینه رژیم اشغالگر انجام می‌دهد، جنایات جنگی بوده و نیازمند اقدام فوری جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن آنها و پاسخگویی عاملان آن است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما دستان برادران خود در حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان را می‌فشاریم و بر همبستگی کامل خود با آنها تاکید و از مواضع شجاعانه آنها قدردانی می‌کنیم. ما همچنین از اصرار برادرانمان در حزب‌الله برای همسویی با ارزش‌های ملی، مذهبی و انسانی با ادامه نبرد برای حمایت از مردم غزه تمجید و قدردانی می‌کنیم.

حماس در این بیانیه اضافه کرد: رژیم اشغالگر فاشیستی در رسیدن به اهداف خود موفق نخواهد بود و مقاومت با از بین بردن پروژه صهیونیستی در منطقه به راه آزادی آن ادامه خواهد داد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی به وسیله یک جنگنده اف-۳۵ یک ساختمان را در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار داد.

وزارت بهداشت لبنان در این باره اعلام کرد: بر اثر حمله هوایی اسرائیل به بیروت تا بدین لحظه ۹ نفر شهید و ۵۹ نفر مجروح شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که حال هشت تن از مجروحان وخیم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.