هوای این شهرها در وضعیت هشدار است

به گفته سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه، هوای تعدادی از شهرهای کرمانشاه، امروز (۱۷ تیر) در وضعیت هشدار قرار دارد.

سعید دزفولی‌نژاد با اشاره به شاخص کیفی هوای ایستگاه‌های مختلف سطح استان کرمانشاه تا ساعت هفت صبح امروز، گفت: در حال حاضر عدد شاخص کیفی هوا در ایستگاه کرمانشاه ۱۴۵ بوده و بیانگر وضعیت نارنجی، هشدار و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

خبر مرتبط
فعالیت سامانه بارشی در ۱۲ استان/ تهران، البرز و مازندران هشدار گرفتند

سازمان هواشناسی برای 12 استان کشور هشدار فعالیت سامانه بارشی صادر کرد.

وی عدد شاخص کیفی هوا در ایستگاه اسلام آبادغرب را نیز ۱۵۴ اعلام کرد که وضعیت قرمز، هشدار و ناسالم را نشان می‌دهد و افزود: در ایستگاه کنگاور نیز با عدد شاخص ۱۲۰ وضعیت نارنجی، هشدار و ناسالم برای گروه‌های حساس را شاهد هستیم.

به گفته سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه، عدد شاخص کیفی هوا در ایستگاه پاوه نیز ۱۹۴ بوده و بیانگر وضعیت قرمز، ناسالم و هشدار است.

دزفولی‌نژاد عنوان کرد: هم اکنون ایستگاه‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب با عدد شاخص کیفی هوای زیر ۱۰۰، در شرایط استاندارد هستند.

وی عامل کاهش کیفیت هوا در نقاط مختلف استان را نفوذ گرد و غبار از نوار مرزی به جو استان دانست و ابراز امیدواری کرد به تدریج از غلظت ذرات معلق موجود در هوا کاسته شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.