هشدار قرمز هواشناسی برای اردبیل

اداره کل هواشناسی استان اردبیل ضمن اعلام هشدار قرمز به شهروندان توصیه کرد از هرگونه تردد و اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

بر این اساس در این مدت اهالی این مناطق شاهد رخداد تندبادهای لحظه ای، بارش شدید باران گاهی به صورت رگبار توام با رعدوبرق (بویژه در ساعات شب) و بارش تگرگ خواهند بود.

بر اساس این اطلاعیه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روانآب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، اصابت صاعقه، لغزندگی و جاری شدن روانآب در جاده های مواصلاتی، سقوط سنگ به سطوح جاده ها، خسارت به سازه های موقت و خسارت به محصولات کشاورزی در این مناطق وجود دارد.

خبر مرتبط
باران در جاده های ۵ استان/ کدام محورها مسدود است؟

سرهنگ شیرانی بیان داشت: محور فیروزکوه (رفت و برگشت) در محدوده دوآب به دلیل سیلاب و گل ولای به سطح محور تا اطلاع بعدی مسدود است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل به شهروندان توصیه کرده است از اطراق و تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

این اداره کل همچنین به کشاورزان توصیه کرده است محصولات کشاورزی برداشت شده و ماشین آلات کشاورزی خود را به مکان های مسقف و مطمئن و خارج از مزارع منتقل کنند.

توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری، اجتناب از انجام پروژه های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات از دیگر توصیه های اداره کل هواشناسی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.