معیار مهم جلیلی برای رئیس جمهور موفق

«سعید جلیلی» امروز پنجشنبه -۲۴ خرداد- از ۱۷:۳۰ دقیقه به مدت یک ساعت مهمان برنامه «صف اول» شبکه خبر است. وی در این برنامه به بیان برخی برنامه های خود برای چهار سال آینده می‌پردازد.

سعید جلیلی در این برنامه به سوابق خود در وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس جمهور باید سلسله مراتب و روند اجرای دستورات را بداند و یکی از مسائلی که به رئیس‌جمهوری خیلی کمک می‌کند این است که بداند روند کاری و دستوری که صادر می‌شود و در پایان به کجا می‌رسد و چه کسانی باید آن را اجرا کنند.

 

منافع شخصی کنار گذاشته شود

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری یکی از مباحث مهم دولت را تخصیص بهینه منابع دانست و در این باره گفت:  یکی از بحث های مهمی که وجود دارد تخصیص منابع قدرت و مدیریت آن است زمانی که در وزارت خارجه بودم بازرسی باید می کردم می توانستم به سفرهای خارجی زیادی بروم اما سفرهای خارجی هزینه زیاد دارد و زمانبر است. 

جلیلی یادآور شد: از سال ۷۱ تا ۷۷ به جز یک مورد، سفر خارجی برای بازرسی نرفتم و در این دوره ۶ ساله با ساز و کارهایی، بیشترین اشراف بر نمایندگی‌های خارجی ایجاد شد.

هنر این است که با کمترین هزینه بیشترین فایده را برای کشور کسب کنید؛ لازمه این موضوع این است که از منافع شخصی خود بگذرید.

وی تصریح کرد: یکی از اصول مهم دولت، تخصیص بهینه منابع قدرت است که به خوبی مدیریت شود و با کمترین هزینه بیشترین فایده کسب شود. هنر این است که با کمترین هزینه بیشترین فایده را برای کشور کسب کنید؛ لازمه این موضوع این است که از منافع شخصی خود بگذرید.

کشور در یک فرصت تاریخی قرار دارد

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری یادآور شد: ما امروز برای این به عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمدیم چون کشور ما در یک فرصت تاریخی قرار دارد که فرصت‌های فراوانی در اقتصاد، سیاست، بین‌الملل، منطقه، صنعت و تمدن در اختیارش قرار گرفته است.

جلیلی تأکید کرد: رئیس‌جمهوری امروز باید بتواند این فرصت‌ها را بشناسد و به آن‌ها اشراف داشته باشد و با برنامه از آن‌ها استفاده کند. ما در دولت سایه این ظرفیت‌ها را شناخته‌ایم و برای آنها برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا به خوبی از آن‌ها استفاده شود.

به گزارش ایرنا، مناظره‌های انتخاباتی، دوشنبه ۲۸ خرداد، پنج‌شنبه ۳۱ خرداد، جمعه ۱ تیر، دوشنبه ۴ تیر و سه شنبه- ۵ تیر- از ساعت ۲۰ تا ۲۴ از صداو سیما پخش می‌شود.

«سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

این خبر تکمیل می‌شود...

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.