خرسون بمباران شد/ انتقام مرگبار اوکراین از روسیه+ جزئیات

«ولادیمیر سالدو» فرماندار منصوب روسیه در خرسون جمعه شب در پیامی در تلگرام نوشت: در پی بمباران شهر کوچک «سادوف» توسط جنگجویان کی‌یف، یک فروشگاه مملو از مشتری و کارگر نابود شد. ۲۲ نفر کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

وی با اشاره به اینکه اوکراین ۲ بار این شهر را هدف قرار داد، افزود: پس از حمله اول ساکنان خانه‌های اطراف برای کمک به قربانیان وارد عمل شدند و پس از مدت کوتاه یک موشک هیمارس به آنجا اصابت کرد. ۲ کودک در میان کشته‌شدگان هستند.

«لئونید پاسچنیک» یکی دیگر از فرمانداران منصوب روسیه در لوهانسک نیز گفت که یک حمله دیگر اوکراین در این منطقه سه کشته و ۳۵ زخمی بر جای گذاشت.

وزارت دفاع روسیه گفت که نیروهای اوکراینی در این حمله از موشک‌های «اتکمز» که آمریکا در اختیار کی‌یف گذاشته است، استفاده کردند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که این ۲ حمله «ماهیت غیرانسانی و نازی» مقام‌های اوکراین را نمایان کرد.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.