فردا سامانه بارشی می رسد/ هوا خنک می شود

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  امشب در ارتفاعات نوار شمالی کشور شاهد افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهیم  بود گفت: در نوار شرقی وزش باد تداوم خواهد داشت، در سایر مناطق کشور جوی پایدار مستقر است.

وی ادامه داد:  فردا سه‌شنبه  با گذر امواج تراز میانی جو در مناطقی از شمال غرب دامنه های شرقی زاگرس واقع در غرب کشور و در استان قم و شمال اصفهان ابرناکی، وزش باد و گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی اظهار کرد: در شمال استان‌های تهران، البرز و قزوین و در دامنه های شمالی البرز واقع در مازندران و شرق گیلان نیز افزایش ابر و رگبار و رعد و برق رخ می دهد.

خبر مرتبط
فوری/اطلاعیه مهم هواشناسی درباره سقوط بالگرد شهید رئیسی+ جزئیات

انجمن هواشناسی ایران طی اطلاعیه‌ای درباره انتساب امواج کوهساری به حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور فقید کشور، اعلام‌کرد: احتمال تشکیل امواج کوهساری با شدتی که بتواند حادثه سقوط بالگرد را رقم بزند، از پایه و اساس علمی محکم برخوردار نیست.

وی بیان کرد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات یزد و کرمان جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: روز جمعه ۱۸ خرداد نیز به تدریج ابرناکی و بارش در شمال غرب و سواحل شمالی کاهش می‌یابد و در شرق زنجان، همدان، مرکزی، برخی مناطق اصفهان، یزد، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

ضیائیان  گفت: روز سه شنبه تا پنجشنبه در شمال شرق شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.