واکنش ترکیه به توهین مقام صهیونیست علیه اردوغان

وزارت خارجه ترکیه به اظهارات اخیر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که رئیس‌جمهوری این کشور را «دیکتاتور» توصیف کرده بود، واکنش نشان داد.

براساس گزارش روسیا الیوم، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ماه اکتبر تاکنون نزدیک به ۴۰ هزار فلسطینی و همچنین در حمله به اردوگاه آوارگان شامگاه یکشنبه (۲۶ مه) ده‌ها فلسطینی بی‌گناه را به طرز وحشیانه‌ای به شهادت رسانده و هر شخصی که در این جنایت‌ها دست داشته باشد در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه خواهند شد.

وی در ادامه افزود: ترکیه به دفاع از عدالت و حقوق فلسطینیان ادامه خواهد داد.

پیشتر یسرائیل کاتس در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) مدعی شد: «فردی که باید به نسل‌کشی متهم شود "اردوغان دیکتاتور" است که شهروندان کُرد خود را می‌کشد و قبرس شمالی را اشغال کرده و مرتکب جنایت علیه بشریت می‌شود.»

پیشتر رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرده بود کشتار روز یکشنبه در شهر رفح از سوی رژیم صهیونیستی، بار دیگر چهره کریه و خبیث کابینه بنیامین نتانیاهو را نشان داد.

رجب طیب اردوغان در سمپوزیوم قانون اساسی ترکیه گفت: ترکیه تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که وحشی‌ها (اسرائیلی) به خاطر جنایاتی که مرتکب شده‌اند به دست عدالت سپرده شوند.

اردوغان گفت: نتانیاهو و شبکه کشتار او تلاش می‌کنند تا با قتل‌عام مردم فلسطین قدرت را در اختیار بگیرند زیرا آنها در شکست مقاومت فلسطین ناکام هستند.

جنگنده‌های متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب، چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال‌ غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

در این جنایت تا این لحظه بیش از ۴۵ فلسطینی، شهید و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند. جست‌وجو برای یافتن افراد زیر آوار مانده همچنان ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.