جنایت ضدبشری اسرائیل در بیمارستان شفا/ فراری دادن بیماران در شرایط غیرانسانی

در این کلیپ که توسط یک فلسطینی از پنجره خانه‌اش گرفته شده، تعدادی از فلسطینی‌ها به سختی در خیابانی شنی به سمت مناطق جنوبی نوار غزه در حال حرکت هستند.

این کلیپ همچنین فلسطینیان برهنه را نشان می‌دهد که مردی را به سختی روی ویلچر می‌کشند.

دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه نیز در این باره اعلام کرد که چندین شهادت مشابه در مورد استفاده عمدی ارتش اشغالگر از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی برای تامین امنیت و حفاظت از نیروهای خود و قرار دادن فلسطینی‌ها در شرایطی که جان‌شان را تهدید می‌کند، مستند کرده است.

خبر مرتبط
یک نظامی اسرائیل در غزه به هلاکت رسید

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک نظامی دیگر خود در جریان نبرد با رزمندگان مقاومت فلسطین در غزه خبر داد.

دیده بان مذکور تاکید کرد که شواهد جمع آوری شده نشان می‌دهند که نیروهای اشغالگر از غیرنظامیان بیمار و آواره داخل مجتمع الشفا به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و از آنها بهره برداری می‌کنند، چه برای تقویت عملیات نظامی خود در داخل بیمارستان، چه برای ایجاد پوششی برای نیروها و خودروهای نظامی خود یا فرستادن آنها در سایه تهدید به منازل و ساختمان‌های مسکونی اطراف مجتمع پزشکی الشفا و درخواست از ساکنان برای تخلیه، قبل از هجوم به این منازل و دستگیری تعدادی از ساکنان و سپس تخریب بسیاری از آنها.

رامی عبده، فعال دانشگاهی و حقوق بشر فلسطینی گفت: اشغالگران اسرائیل قتل عام و جنایات وحشتناکی را در بیمارستان الشفا و اطراف آن انجام دادند.

خبر مرتبط
واکنش یک مقام عراق به جنایات غزه

رئیس جریان حکمت ملی عراق، جامعه جهانی را در قبال جنایاتی که در حق ملت بی‌پناه غزه رخ می‌دهد، مسئول دانست.

عبده افزود: ارتش رژیم صهیونیستی به طور غیرقانونی از فلسطینی‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده و آنها را مجبور به درآوردن لباس و در نهایت آواره کرد.

وی ادامه داد: ارتش زنان، مردان و کودکان را به قتل رساند که نقض آشکار تمام قوانین و هنجارهای بین‌المللی است.

عبده گفت: نیروهای اسرائیلی همچنین خانه‌هایی را در مجاورت بیمارستان الشفا و بخش‌های داخل بیمارستان را نیز به آتش کشیدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.