قیمت‌ها صعودی شد/ دینار عراق و لیر ترکیه گران شدند

به گزارش اقتصادنیوز، موضوع ارزهای مسافرتی امروز هم با انتشار توییتی توسط علی خضریان، نماینده تهران در مجلس بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد و در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفت. این نماینده مجلس با اشاره به روند توزیع ارزهای مسافرتی، در این باره نوشت: «پس از پیگیری از دستگاه‌های مسئول در دولت، مطلع شدم خوشبختانه با ورود آقای رئیس جمهور در موضوع ارز مسافرتی، توزیع این رانت ناعادلانه متوقف می‌شود.»

ادعایی که واکنش سریع بانک مرکزی را به همراه داشت و این بانک اعلام کرد: «شایعات مطرح شده در فضای مجازی درباره توزیع و نحوه تخصیص ارزهای مسافرتی صحت ندارد و فروش ارز مسافری هوایی به متقاضیان همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است.»

خبر مرتبط
قیمت دلار، یورو و پوند امروز یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲| قیمت لیر ترکیه پایین آمد

در بازار قیمت دلار مبادله ای، امروز افزایش را تجربه کرده است و به ۴۳,۱۵۴ (چهل و سه هزار و یکصد و پنجاه و چهار ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، رشد ۰.۰۵ درصدی داشته است.

آنچه مشخص است مسئله افزایش سهمیه ارزهای مسافرتی و نحوه توزیع آن همچنان محل اختلاف است و باید دید بانک مرکزی چه راهکاری را برای آرام کردن اوضاع اتخاذ خواهد کرد. با وجود تمامی این تفاسیر، بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان رساند که نرخ‌ها پس از پشت سر گذاشتن روند کاهشی در دو روز گذشته؛ سیر صعودی را در پیش گرفتند. در ادامه آنچه امروز بر نرخ ارز کشورهای همسایه ایران گذشت را مرور خواهیم کرد.

قیمت لیر ترکیه در بازار امروز 21 اسفند 1402

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار ارز تهران روند صعودی را سر لوحه کار خود قرار داد و با تجربه افزایش 10 تومانی که نسبت به روز گذشته تجربه کرد؛ 1885 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «ورق برگشت/ قیمت درهم امارات و ریال عمان صعودی شد» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.