پیام معنادار کرملین به اوکراین/ ماجرا چیست؟

سخنگوی کرملین با اشاره به چشم‌اندازهایی مبنی بر دور جدیدی از گفت‌وگوها میان روسیه و اوکراین گفت که مقامات اوکراینی باید شرایط جدید را بپذیرند و مهم نیست که این مسئله چقدر برای آنها «دردناک» است.

طبق گزارش راشا تودی، سخنگوی کرملین در ادامه تاکید کرد: ما اگر مذاکرات مشابهی را آغاز کنیم، واقعیت کنونی تماما متفاوت خواهد بود و مهم نیست که چقدر این مسئله می‌تواند برای رژیم کی‌یف دردناک باشد، به هر حال این واقعیت باید به رسمیت شناخته شود.

خبر مرتبط
سورپرایز نظامی جدید نروژ برای اوکراین

وزارت دفاع نروژ امروز جمعه اعلام کرد که این کشور قصد دارد سیستم ضدهوایی «ناسامز» به ارزش ۳۲۶ میلیون دلار را در اختیار اوکراین قرار دهد.

اگرچه پسکوف دقیقا اشاره نکرد که منظور او از واقعیت چیست اما ظاهرا به تغییرات جدید و الحاق سرزمین‌های اوکراین به روسیه اشاره کرده است.

اما این درحالیست که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خواستار پس گرفتن تمامی مناطقی است که روسیه در این جنگ یا در مناقشه سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شوند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند. روسیه در سال ۲۰۱۴ نیز شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.