دیدار مهم اردوغان و پوتین به تعویق افتاد

منابع خبری روز پنجشنبه گزارش کردند که  سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به ترکیه که قرار بود هفته آینده انجام شود، به اواخر آوریل یا اوایل ماه مه موکول شد.

خبر مرتبط
اردوغان هفته آینده به امارات می‌رود

رییس‌جمهور ترکیه هفته آینده برای شرکت در یک نشست دولتی به امارات سفر خواهد کرد.

به گزارش وبگاه «ترکیش مینیت» رسانه‌های محلی پیش از این دوشنبه هفته آینده را به عنوان تاریخ احتمالی این دیدار ذکر کرده بودند، اما هیچگاه تایید رسمی صورت نگرفت.

یک منبع مطلع ترکیه در این باره گفت:«در رابطه با برنامه انتخابات در دو کشور، همانطور که می‌دانید، انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه و انتخابات ریاست جمهوری در روسیه برگزار می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفته شد که سفر پوتین تا پایان آوریل به تعویق بیفتد.»

خبر مرتبط
جزییات رایزنی مهم پوتین و رییس امارات درباره غزه و اوکراین

دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با شیخ محمد بن زاید آل نهیان رییس امارات به صورت تلفنی گفتگو کرد.

انتخابات محلی ترکیه در اواخر ماه مارس و انتخابات ریاست جمهوری روسیه اواسط مارس برگزار می‌شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز گفت که تاریخ دیدار پوتین با در نظر گرفتن برنامه های انتخاباتی در ترکیه و روسیه تعیین خواهد شد.

پسکوف گفت که مقدمات سازماندهی این دیدار در حال انجام است و زمانی که هر دو طرف در مورد یک تاریخ توافق کنند، اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اردوغان توانسته است روابط تجاری و سیاسی خود را با اوکراین و روسیه حفظ کند. آخرین دیدار پوتین و اردوغان در سپتامبر ۲۰۲۳ در شهر «سوچی» در روسیه بود.آخرین باری که پوتین به آنکارا سفر کرد سپتامبر ۲۰۱۹ بود.

پیشتر «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود که دیدار پوتین با اردوغان متمرکز بر راه جدیدی برای اجازه صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه متمرکز خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.