هشدار مقام فلسطینی درباره نشست محرمانه پاریس

 «جمیل مزهر» معاون دبیرکل جنبش مردمی برای آزادی فلسطین در این باره اظهار داشت: ما نسبت به آنچه در نشست پاریس پیشنهاد شد هشدار می‌دهیم و آن را یک سیاه نمایی برای از بین بردن مقاومت ملت ما و مسئله آنها می‌دانیم.

وی گفت: یک اجماع ملی وجود دارد و بر امتناع از بررسی ایده‌هایی تاکید دارد که توقف کامل تجاوز را تضمین نمی‌کند.

مزهر افزود: هدف از تحرکات آمریکا و غرب تحمیل تسلیم بر ملت فلسطین، مقاومت آنها و رهایی دشمن از مخمصه مزمن خود در نوار غزه است.

خبر مرتبط
افشای جنایت تازه اسرائیل/ کشف پیکر ۳۰ شهید فلسطینی با دستان بسته

منابع فلسطینی از پیدا شدن پیکر ۳۰ شهید فلسطینی در حالی که دستشان با دستبند بسته شده است در زباله‌های شمال غزه خبر دادند.

این مقام فلسطینی ادامه داد: نشست پاریس راه حل جدی برای توقف تجاوز علیه ملت ما ارائه نکرد، بلکه رویکردی سیاسی برای خدمت به اهداف رژیم اشغالگر و ادامه جنگ نسل‌کُشی علیه ملت ما است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که به تازگی منابع خبری از دستیابی میانجیگران به توافقی برای تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی و همچنین برقراری آتش‌بس در نوار غزه خبر داده‌اند.

بر پایه این گزارش‌ها، توافق مذکور در جریان نشست محرمانه یکشنبه با حضور نمایندگان آمریکا رژیم صهیونیستی مصر و قطر در پاریس حاصل شده‌است.

در همین راستا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ظهر سه‌شنبه اعلام کرد که مقام‌های این جنبش برای بررسی «توافق چارچوب» برآمده از نشست اخیر در شهر پاریس و الزام‌های اجرای آن به منظور آتش بس در غزه به قاهره دعوت شده‌اند و اولویت این جنبش، پایان دادن به تجاوزگری رژیم و خروج کامل ارتش صهیونیستی از نوار غزه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.