مهمترین علت سردرگمی اسرائیل افشا شد

 روزنامه صهیونیستی «وال استریت ژورنال» در گزارشی با اشاره به فقدان اراده جمعی برای تصمیم گیری در مورد آینده غزه نوشت: اولویت «بنیامین نتانیاهو» حفظ حیات سیاسی خودش است.

این رسانه آمریکایی، رژیم صهیونیستی را درباره آینده جنگ غزه، سردرگم دانست و افزود: دلیل خودداری نتانیاهو از اعلام موضع درباره آینده غزه، ملاحظاتی است که در رابطه با ادامه حیات سیاسی خود دارد.

«وال استریت ژورنال» به تلاش آمریکا و متحدانش برای معرفی تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان جایگزین حماس در غزه اشاره و اضافه کرد که سپردن مدیریت غزه به این تشکیلات اکنون به بزرگترین نگرانی حزب لیکود و احزاب راست‌گرای متحد آن تبدیل شده است.

خبر مرتبط
اسرائیل، بلینکن را به دردسر انداخت

از زمان شروع عملیات اخیرا صهیونیستها علیه نوار غزه در اکتبر گذشته تا کنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت دولت حماس به شهادت رسیده‌ و صدها هزار تن دیگر نیز آواره شده‌اند.

به گزارش ایرنا، شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطین در ۱۵ مهرماه به تنش ها بین مقامات این رژیم دامن زده و هر کدام، دیگری را مقصر شکست عنوان می کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اکنون متهم شماره یک شکست قلمداد می شود و درخواست ها برای عزل و کناره گیری وی، روند تصاعدی دارد.

نتانیاهو از یک طرف تحت فشار متحدان راست‌گرای خود است، زیرا تهدید کرده اند که در صورت توقف جنگ علیه غزه، از ائتلاف با وی خارج خواهند شد و از طرف دیگر نیز رقبای چپ‌گرا و میانه رو وی در صدد برگزاری انتخابات زودهنگام و انحلال کابینه وی هستند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از افزایش احتمال فروپاشی کابینه حاکم بر رژیم اسراییل و برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داد.

این رسانه صهیونیستی از تلاش «یوآف گالانت» وزیر جنگ این رژیم برای کاهش تنش ها بین نتانیاهو و «بنی گانتس» رهبر حزب اتحاد و دیگر عضو این شورا خبر داد.

بر اساس این گزارش، گالانت پیشنهاد کرده که برای حل تنش ها، انتخابات در دو سال آینده یا ۶ ماه بعد از جنگ غزه برگزار شود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به تهدید تندروهای کابینه نتانیاهو برای فروپاشی کابینه در صورت توافق با مقاومت فلسطین و توقف جنگ، اعلام کرد: گالانت به این خاطر، موضوع برگزاری انتخابات زودهنگام را مطرح کرده که توافق تبادل اسرا ممکن است موجب فروپاشی ائتلاف حاکم شود.

«ایتامار بن گویر» رهبر حزب «عوتسما یهودیت» و از متحدان تندروی نتانیاهو در واکنش به انتشار اخبار توافق بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، هشدار داد در صورت انجام توافق، از ائتلاف خارج خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.