اسرائیل دست به دامن چین و روسیه شد

در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشته شدن برخی از اسرای اسرائیلی در این حملات، تل‌آویو دست به دامن روسای جمهور چین و روسیه شده تا بلکه بتواند با کمک این دوکشور اسرای خود نزد حماس را آزاد کند.

نتانیاهو از سان ران سفیر چین در تل آویو خواسته بود که پیامی به شی جین پینگ رئیس جمهور کشورش برساند.

نتانیاهو در پیام به شی، از پکن خواسته بود که نسبت به اسرای اسرائیلی نزد حماس به ویژه فردی به اسم «نوآ ارگامانی» که مادری چینی دارد، بی تفاوت نباشد و اقداماتی را برای آزادی زود هنگام آنها انجام دهد.

آمریکا هم اسرائیل را سنگ روی یخ کرد 

این درحالی است که مادر نوآ ارگامانی در مصاحبه با خبرگزاری پست، تصریح کرد که دخترش هیچ گونه تابعیت چینی ندارد و هرگز به این کشور سفر نکرده است، پس پکن به دلایل اینکه این فرد جز شهروندان چینی محسوب نمی‌شود.

مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه شنبه ۵ دی) در واکنش به اظهارات نتانیاهو، تاکید کرد که پکن آماده است با همه طرف‌ها برای تسهیل در آزادی هر چه سریع‌تر اسیر شده‌ها و تحقق آتش‌بس میان دو طرف در جهت بازگشت صلح پایدار یه منطقه خاورمیانه همکاری کند.

وی افزود: از زمان آغاز حملات اسرائیل به غزه، چین بارها خواستار آزادی هر چه سریع‌تر همه اسرا شده و تلاش‌های زیادی در راستای همین امر انجام داده است.

مائو گفت: پکن به همکاری با جامعه جهانی برای ایفای نقش سازنده به منظور تحقق آتش بس و آزادی اسرا بین دو طرف ادامه خواهد داد.

نتانیاهو که بعد از قضیه جنگ روسیه و اکراین، روابط خود را با مسکو محدود کرده بود، مجبور شد با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم درخصوص آزادی اسرای در دست حماس، صحبت کند.

پوتین اعلام کرده بود که تلاش های خود در این زمینه را انجام می‌دهد و سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در چند روز گذشته خواستار آزادی بی قید و شرط همه اسرا شده بود.

بر اساس همین گزارش ها، رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا از روابط خوب چین و روسیه با کشورهای اسلامی در جهت آزادی اسرای خود بهره گیرد تا از منجلابی که در آن گیر افتاده است، خارج شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.