افشای درخواست مهم آمریکا از اسرائیل / جنگ متوقف می شود؟

روزنامه «وال استریت ژورنال» امروز(پنجشنبه) نوشت، وزیر خارجه آمریکا به مقامات رژیم صهیونیستی در کابینه جنگ این رژیم گفته درگیری‌ها باید ظرف چند هفته و نه چند ماه خاتمه یابد.

برخی منابع آگاه به مذاکرات گفتند، مقام‌های اسرائیلی هیچ گونه ضمانتی برای این موضوع ارائه نکردند اما ابراز تمایل کردند که اوضاع به حالت عادی برگردد تا این رژیم در معرض «ضربه اقتصادی» قرار نگیرد.

برخی مسئولان اشاره کردند که بلینکن به مقامات اسرائیلی گفته است که آمار رو به افزایش قربانیان غیرنظامی و ناشی از حمله اسرائیل به شمال غزه نباید در جنوب این نوار تکرار شود. مسئولانی که با روزنامه گفت‌وگو داشتند گفتند که بلینکن درباره تبعات آن توضیحی ارائه نداد.

هشدار جدی ایران به اسرائیل/ روزهای آینده برایتان وحشتناک خواهد بود

این اظهارات در حالی است که آمریکا از روز هفتم اکتبر حامی اصلی رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین بوده است.

این مقامات خاطرنشان کردند که توقف کمک‌های آمریکا به تل‌آویو و احتمال اعمال تحریم‌ها «هنوز روی میز نیست».

همزمان روزنامه «تایمز اسرائیل» امروز پنجشنبه در این باره نوشت که بلینکن به کابینه جنگ رژیم اسرائیل هشدار داده که با افزایش فشارهای داخلی و بین‌المللی علیه دولت آمریکا برای پایان دادن به جنگ، این رژیم نمی‌تواند جنگ در نوار غزه علیه جنبش حماس را برای ماه‌های بیشتری ادامه دهد.

عربستان نگران شد/ پیام مهم به آمریکا برای خویشتن‌داری

این روزنامه نوشت، اظهارات اخیر بلینکن نشان دهنده نگرانی فزاینده در ایالات متحده آمریکا درباره روشی است که رژیم صهیونیستی در جنگ در پیش گرفته و منجر به ویرانی‌های گسترده در بخش‌هایی از نوار غزه و نگرانی‌هایی نسبت به یک فاجعه انسانی عظیم شده است که هزاران نفر را بی‌خانمان کرده و در معرض گرسنگی و بیماری قرار داده است.

به نوشته تایمز اسرائیل، این یکی از هشدارهایی است که دیپلمات ارشد آمریکا در نشست با کابینه جنگ  و در نشست‌های جداگانه با مقامات ارشد اسرائیلی مطرح و بر لزوم اجرای طرح‌هایی از سوی اسرائیل برای حفاظت از غیر نظامیان به ویژه در جنوب غزه تاکید کرده است.

در جریان نشست اخیر کابینه جنگ، وزرای اسرائیلی تلاش کردند تا نگرانی‌های بلینکن را درباره راه‌های تداوم جنگ در نوار غزه برطرف کنند و به وزیر آمریکایی اطمینان دادند که «ارتش اسرائیل از قوانین جنگ پیروی می‌کند و اقداماتی را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام داده است».

به نوشته این روزنامه، «یوآو گالانت» وزیر جنگ صهیونیستی در این دیدار مدعی شده است که «افکار عمومی اسرائیل در هدف از بین بردن حماس متحد است، حتی اگر ماه‌ها طول بکشد.» بلینکن نیز پاسخ داده است که مطمئن نیست اسرائیل حمایت بین‌المللی را برای تداوم جنگ طولانی‌مدت به همان میزانی که پیش از اجرایی شدن آتش‌بس یه هفته‌ای مشاهده شد، دریافت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.