باران شدید و سیلاب در مازندران/ جلسه فوری مدیریت بحران

جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان بهشهر جهت آمادگی برای مقابله با آسیب‌های ناشی از سیلاب به دنبال هشدار اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران، با حضور علی اصغر میرزایی فرماندار بهشهر، معاونان فرماندار، بخشدار مرکزی، شهردار و دیگر ادارات عضو ستاد مدیریت بحران در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان بهشهر با قدردانی از اقدامات دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران گفت: در مدیریت بحران، پیشگیری و آمادگی برای مقابله با آن از اهمیت زیادی برخوردار است و همه ادارات به ویژه دستگاه‌های که در کانون خدمات رسانی در مواقع بحران هستند، باید از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند.

علی اصغر میرزایی تصریح کرد: پاکسازی مسیل ها و رودخانه ها، تامین و ذخیره سازی انرژی، ساماندهی خودروها و رفع خطر از برخی ساختمان ها از اقدامات پیشگیرانه کاهش خسارت در زمان بحران است.

بخشدار مرکزی نکا نیز از آماده باش نیروهای ستاد مدیریت بحران به دنبال صدور هشدار زرد هواشناسی و بارش‌های پاییزی خبر داد.

الیاس جمشیدی با اشاره به صدور اطلاعیه ورود سامانه بارشی از آماده باش کامل دستگاه‌های اجرایی و دهیاران از امشب تا ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

این مقام مسوول افزود: تمهیدات و تدابیر لازم برای حفظ آمادگی و استفاده از ظرفیت های موجود توسط دستگاه‌های مربوطه و دهیاران در این بخش صورت گرفته است.

جمشیدی اظهار کرد: حضور دهیاران در روستا و حفظ آمادگی اعضاء ستاد مدیریت بحران به منظور مقابله با خسارات سیل در مسیر رودخانه ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، لغزندگی و کاهش دید در محور بخش مرکزی و یا هرگونه حادثه احتمالی دیگر ضروری است که فراخوان لازم در این زمینه صادر شده است.

جمشیدی بر پرهیز از اقامت و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و محل‌های پر خطر تاکید کرد و از شهروندان خواست از تردد و سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.