ورود سامانه بارشی جدید به این استان/ مسافران تعطیلات مراقب باشند!

اداره کل هواشناسی مازندران در این اطلاعیه اعلام کرده است که با عبور متناوب امواج از تراز میانی جو، هوای مازندران از بامداد پنجشنبه تا اواخر وقت روز جمعه شرایط ناپایداری دارد.

هواشناسی مازندران، رگبار باران و رعد و برق متناوب، وزش باد و کاهش دما را نوع مخاطره و آبگرفتگی و احتمال جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران را نیز از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.

مصرف این خوراکی شما را پیر می کند!

هواشناسی منطقه اثر این سامانه ناپایدار جوی را در آلاشت، بلده، بیشه بنه هزار جریب، سوادکوه، رینه، سیاه بیشه، کجور، کیاسر، کلاردشت و در ارتفاعات شهرستان بهشهر، بابل، سوادکوه، رامسر، سوادکوه شمالی، عباس آباد، قائم شهر، آمل، گلوگاه، نکا، نور و نوشهر اعلام کرد.

در این اخطاریه ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای انجام اقدامات پیشگیرانه و یا کاهش خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه، به شهروندان نیز توصیه شده است که در طی این مدت علاوه بر خودداری از اسکان یافتن در کنار رودخانه ها، به هنگام تردد در محورهای کوهستانی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

هواشناسی مازندران در اخطاریه زرد خود، به کوهنوردان نیز توصیه کرده است که در طی این ایام از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری همراه با تداوم هوای گرم و در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر در مناطق غربی و ارتفاعات استان با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز پنج‌شنبه نیمه ابری با کاهش شدت گرما و وزش باد گاهی به نسبت شدید و از بعدازظهر با افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق پراکنده و در روز جمعه نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش نسبی دما، رگبار پراکنده باران، وزش باد و از شب با کاهش ناپایداری جوی پیش بینی شده است.

دریای خزر امروز موج کوتاه داشت و از امشب با افزایش موج همراه خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.