واکنش مسکو به سفر غیرمنتظره بلینکن به کی یف

در پی سفر اعلام‌نشده وزیر خارجه آمریکا به اوکراین، سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) اظهار کرد که آمریکا تا از دست رفتن جان آخرین سرباز اوکراینی به حمایت از این کشور ادامه می‌دهد و هزینه این کار برایش اهمیتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، ‌سخنگوی کرملین گفت: مکرراً شنیده‌ایم که آمریکا می‌خواهد تا هر وقت لازم باشد، به حمایت از اوکراین ادامه دهد. به معنای دیگر، این یعنی آن‌ها تا آخرین سرباز اوکراینی از کی‌یف حمایت کرده و جنگ‌افروزی می‌کنند. واشنگتن در این راه از هیچ هزینه‌ای دریغ نخواهد کرد.

ادعای وزیر خارجه آمریکا در کی‌یف درباره ضدحملات اوکراین

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز در سفری اعلام‌نشده و رسمی وارد کی‌یف شد. سی‌ان‌ان گزارش داد که این دیپلمات ارشد آمریکایی قرار است از بیش از یک میلیارد دلار بودجه جدید برای اوکراین خبر دهد. همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد که بلینکن قصد دارد درباره ضدحمله اوکراین گفتگو کرده و اقداماتی درباره امنیت انرژی این کشور را به بحث بگذارد.

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه رزمایش مشترک آمریکا و ارمنستان در وضعیت کنونی مشکوک به نظر می‌رسد، گفت که مسکو این اطلاعات را تحلیل کرده و تحولات را با دقت تحت نظر خواهد داشت.

پسکوف به خبرنگاران گفت: در مسئله رزمایش، البته که این موجب نگرانی است، مخصوصاً در وضعیت کنونی. در نتیجه ما این خبر را تحلیل کرده و وضعیت را تحت نظر خواهیم داشت.

این سخنگو همچنین در واکنش به درگیری‌های اخیر سوریه، با بیان اینکه روسیه از تلاش‌های رهبری سوریه برای احیای نظم در کشور حمایت می‌کند، گفت: مسکو به توافقات سوچی پایبند خواهد بود. متاسفانه این توافق‌ها تا امروز به طور کامل اجرایی نشده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.