دستور تازه مخبر درباره اربعین

محمد مخبر، امروز، ۱۱ شهریور ماه در نشستی که با محوریت اربعین در پایانه مرزی مهران برگزار شد، با اشاره به خدمات و اقدامات انجام شده در مرز مهران و زیر ساخت‌های اربعین استان ایلام، گفت: امروز با حضور در پایانه مرزی مرزی با زوار گفتگو کردیم که زوار از میزان خدمات‌دهی و زیرساخت‌ها رضایت داشتند.


وی با تمجید از تلاش‌های استاندار ایلام در تکمیل زیرساخت‌های اربعین و خدمات‌دهی به زوار عتبات عالیات، افزود: استاندار ایلام با عشق و با تمام وجود  برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین و خدمات‌رسانی به زوار پای کار هستند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر تقویت مواکب برای ارایه بهترین خدمات به زوار عتبات عالیات در روز اربعین و چندین روز پس از اربعین، بیان کرد: مواکب تا خروج کامل زوار از عراق فعالیت داشته باشند. با عنایت ابا عبدالله الحسین( ع ) و تلاش اعضای ستاد اربعین و متولیان امر ، زیرساخت‌های اربعین به‌سرعت تکمیل شد.

مخبر اضافه کرد: زیرساخت‌های آن سوی مرز نیز به خوبی فراهم شد و مردم عراق نهایت همکاری را داشتند، همچنین معطلی در گیت‌های این کشور که سال‌های گذشته وجود داشت، امسال به چند ثانیه رسیده است.

وی تصریح کرد: امروز بازدیدی از مرزهای خوزستان و مهران و آن سوی مرز یعنی طرف عراقی داشتیم که بازدیدها نشان از برطرف شدن بسیاری از مشکلات گذشته را می‌دهد.

وی افزود: مردم امسال از امکانات رضایت داشتند، رسانه‌ها از جمله رسانه ملی نقش مهمی در مدیریت سفر زوار اربعین امسال داشتند.

حسن بهرام‌نیا،  استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: در طول کمتر از دو سال ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین استان ایلام هزینه شد که حدود ۵ هزار میلیارد تومان آن مربوط به راه‌ها بود.


وی با اشاره اقدامات انجام شده در پارکینگ بزرگ اربعین، افزود: پارکینگ بزرگ اربعین  با ۸۰ هکتار، ظرفیت پارک  ۱۰۰ هزار خودرو را دارد و در این پارکینگ همه خدمات به زوار عتبات عالیات ارایه می‌شود.

 استاندار ایلام تصریح کرد: پایانه برکت در کمترین زمان ساماندهی شد و همه مسئولان با هم یکصدا برای توسعه استان پای کار هستند.

وی با بیان اینکه در استان ایلام بهترین خدمات به زوار ارایه شد، خاطرنشان کرد: ایلام نشان داد گرانیگاه و قطب اربعین است و خدمتگذاری به زوار عتبات عالیات برای همه مردم استان افتخار بزرگی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با تقدیر از رسانه‌ها و صدا و سیما، گفت: از همه رسانه‌ها قدردانی می‌کنم که خلق حماسه بزرگ اربعین را به تصویر کشیدند.

وی اضافه کرد: خدمت خالصانه به زوار افتخار بزرگ دولت ایران قوی است، که قدردان این موهبت الهی هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.