درخواست عجیب روسیه از نیرو‌های نظامی اوکراین

روسیه از سربازان اوکراینی خواست که سلاح‌های خود را علیه رژیم کی‌یف نشانه روند یا تسلیم نیروهای مسکو شوند.

خبرگزاری تاس گزارش داد، زاخارووا افزود: ما اکیداً به سربازان اوکراینی که از ماهیت جنایتکارانه حکومت گانگستری کشورشان آگاه هستند، توصیه می‌کنیم سلاح‌های خود را به سمت رژیم کی یف نشانه روند یا تسلیم نیروهای ما شوند. در صورت تسلیم, نگرش شایسته و انسانی نسبت به همه تضمین می‌شود.

پیش‌بینی جنگ میان قدرت های هسته‌ای جهان!

این سخنگو بار دیگر تاکید کرد که کمیته تحقیقات روسیه در حال بررسی همه موارد گلوله باران مناطق روسیه توسط شبه نظامیان اوکراینی و همچنین سایر اقدامات جنایتکارانه آن‌ها است.

زاخارووا تاکید کرد که تنها طی دو هفته گذشته، ۱۵ نظامی اوکراینی، از جمله پنج شبه نظامی از گردان ملی گرای آزوف، به گذراندن زندان که شامل ۱۵ سال تا ابد می‌شود, محکوم شده‌اند.

اوکراین از اوایل ماه ژوئن (خرداد) یعنی در حدود ۲ ماه پیش ضدحمله خود را با هدف بازپس‌گیری مناطق تحت تصرف روسیه آغاز کرده است؛ این مناطق اما همچنان تحت سیطره نظامی روس‌ها هستند و احتمال مقابله گسترده روسیه با ضدحمله اوکراین افزایش یافته است.

آمار تکان دهنده از میزان تلفات جنگ روسیه و اوکراین

به تازگی روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: در حالی که کی‌یف اغلب آمار تلفات نیروهای خود را اعلام نمی‌کند، مقام‌ها و تحلیلگران غربی تخمین می‌زنند که بیش از ۱۵۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه کشته یا زخمی شده‌اند و این رقم، علاوه بر ده‌ها هزار تلفات غیرنظامی این کشور است.

در گزارشی از شبکه آمریکایی «سی‌ان‌بی‌سی» آمده که کارشناسان دفاعی گفته‌اند بعید است که ضدحمله اوکراین در سال جاری پیشرفتی داشته باشد؛ اما خاطرنشان کردند که برای کی‌یف بسیار مهم است که بتواند حداقل دستاوردهایی را به منظور حفظ حمایت غرب از جنگی که احتمالا طولانی خواهد شد، داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.