استراتژی بایدن به بن بست رسیده است؟

بایدن اعتبار سیاست خارجی خود را در میانه کشمکشی که او آن را نبرد میان دموکراسی و اقتدارگرایی توصیف کرده قرار داده است. او بیش از ۴۳ میلیارد دلار کمک امنیتی را در اختیار کی یف گذاشته، اما در کنگره با چالش هایی از سوی برخی از اعضای حزب جمهوری خواه روبرو است.پنجشنبه، ۱۳ سناتور جمهوری خواه از اصلاحیه ای مرتبط به لایحه هزینه های دفاعی سالانه حمایت کردند؛ اصلاحیه ای که دسترسی به بودجه برای جنگ در اوکراین را محدود می کرد. با این همه اصلاحیه رای نیاورد چرا که بخش عمده ای از جمهوری خواهان خواهان تداوم حمایت ها هستند.

در شرایطی که بایدن خود را برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال اینده آماده می کند، همتای روسی اش؛ پوتین، انگیزه بیشتری جهت پیشی گرفتن از غرب دارد. آن هم در شرایطی که دو نفر از چهره های جمهوری خواه که می خواهند خود را برای نامزدی در کارزار آماده کنند- دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا – از کاهش حمایت های نظامی به اوکراین می گویند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر حیات سیاسی بایدن در گرو جنگ در اوکراین، آیا سرنوشت افغانستان تکرار می شود؟ بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.