واکنش پوتین به حمله به پل کریمه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز شنبه وقوع انفجار در پل کریمه را که منجر به کشته شدن دو نفر شد،حمله تروریستی دانست.

به گزارش "اسپوتنیک، پوتین در جلسه‌ای درباره حمله به پل کریمه گفت: "شب گذشته یک اقدام تروریستی دیگر روی این پل انجام شد. در این حمله غیرنظامیان کشته شدند. یک کودک مجروح شد. این خانواده از منطقه بلگورود به کریمه سفر می‌کردند. "

واکنش عجیب مقام آلمانی به تخریب پل کریمه از سوی اوکراین

رئیس‌جمهور روسیه همچنین به کمیته تحقیقات روسیه و سرویس امنیت فدرال این کشور دستور داد تا «جزئیات این حمله» را مشخص کنند.

پوتین افزود که"مهمترین امر" این است که پایه‌های پل در این حمله تروریستی آسیب ندیده‌اند.

وی ادامه داد: این جنایت از نظر نظامی بی‌معنی است و هیچ اهمیتی ندارد، زیرا پل کریمه برای مدت طولانی برای حمل و نقل نظامی مورد استفاده قرار نگرفته است.

به گزارش ایرنا, مقامات روس صبح امروز (دوشنبه) در پل کریمه و در پی کشته شدن دو نفر بر روی آن به دنبال حمله و انفجار، وضعیت اضطراری اعلام کردند. پس از این حادثه وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: تصمیم حمله به پل کریمه توسط مقامات و ارتش اوکراین با مشارکت سرویس‌های ویژه آمریکا و انگلیس گرفته شده است.

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود روسیه، مرگ یک مرد، یک زن و مجروح شدن یک کودک را بر روی پل کریمه تائید کرد.

به گفته او، دختر خردسال آن‌ها مجروح شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، بخشی از پل تخریب شده است.

وزارت حمل و نقل روسیه تایید کرده است که سطح جاده بر روی پل در یکی از مسیرها آسیب دیده است. اما خبرها درباره خسارات بیشتر را تائید نکرد.

منطقه کریمه پس از برگزاری یک همه‌پرسی در مارس (اسفند/ فروردین) ۲۰۱۴ و با موافقت ۹۷ درصدی شرکت‌کنندگان در رای گیری، به خاک روسیه ملحق شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.