ایران ترس به جان اسرائیل انداخت

یک رسانه صهیونیستی امروز دوشنبه از احتمال هک سامانه‌های هشدار راکتی در فلسطین اشغالی توسط هکرهای مرتبط با ایران و روسیه ابراز نگرانی کرده است. 

روزنامه تایمز اسرائیل مدعی شده هکرهایی که گمان می‌رود با روسیه و ایران مرتبط بوده باشند در جریان جنگ پنج روزه غزه تلاش کرده‌اند به برنامه‌های هشدار حملات راکتی نفوذ کنند. 

نتانیاهو توهم زد!

تایمز اسرائیل علی‌رغم بیان این ادعا که این حمله ناموفق مانده اما نوشته همکاری میان هکرها و گروه‌های فلسطینی تهدیدی روزافزون علیه این رژیم به شمار می‌رود. 

روزنامه صهیونیستی مدعی شده هکرهای گروم «انانیموس سودان» و «عصای موسی» که به ترتیب به روسیه و ایران نزدیک هستند در جریان جنگ غزه تلاش کرده‌اند سامانه هشدار راکتی اسرائیل را خاموش کنند اما در عوض توانسته‌اند برخی از وب‌سایت‌های کمکی مرتبط با آن را از کار بیندازند. 

درخواست مهم محمود عباس از سازمان ملل

طبق ادعای این روزنامه، فردی که ادعا کرده از هکرهای مرتبط با ایران است در حمله هکری روز دوم مه به مالک اپلیکیشن هشدار Cumta گفته است: «همزمان با راکت‌ها حملات سایبری انجام خواهد شد.»

تایمز اسرائیل با اشاره به تهدیدهای هکرها در روزهای گذشته برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های دفاعی رژیم صهیونیستی نوشته است: «با آنکه بعید به نظر می‌رسد راهبرد مضمحل کردن سرورهای میزبان وب‌سایت‌های دولتی بتواند خسارت چندانی به بار بیاورد اما هنوز هم دلایلی برای نگرانی وجود دارد.»

مطابق این گزارش، روز شنبه ساکنان شهر «گدرا» در تلفن‌هایشان هشدارهای اشتباه برای حملات راکتی دریافت کرده‌اند و ارتش رژیم به کاربران توصیه کرده برنامه‌هایشان را حذف و آن را مجدداً نصب کنند. 

طبق نوشته تایمز اسرائیل، مقام‌های این رژیم توضیحی درباره دلایل بروز این نقص ارائه نکرده‌اند، اما این اتفاق در بحبوحه گمانه‌زنی‌های فراوان در خصوص تلاش‌های ایران برای افزایش دادن توانمندی‌های سایبری خود تحت تعلیم روسیه به وقوع پیوسته است. 

نخستین تلاش‌ها برای حملات سایبری روز دوم ماه مه، همزمان با شلیک ده‌ها راکت از سوی جهاد اسلامی فلسطین به شهرک‌های مجاور غزه انجام شده است. 

دقایقی بعد از این حملات راکتی گروه موسوم به «انانیموس سودان» در تلگرام ادعا کرد که موفق به هک برنامه Cumta و یک برنامه مشابه دیگر به نام «Red Alert» شده است. 

این دو برنامه، برنامه‌هایی هستند که توسط شرکت‌های خصوصی ساخته شده‌اند و کار آنها منعکس کردن هشدارهای رسمی است که «فرماندهی جبهه داخلی اسرائیل» (از یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی) صادر می‌کند. 

هکرهای عصای موسی علاوه بر این مدعی از کار انداختن وب‌سایت یک شرکت خصوصی به نام «Evigilo» شدند. کار این وب‌سایت ارائه خدمات اخطارهای اضطراری به  «فرماندهی جبهه داخلی اسرائیل» و مشتری‌های دیگر در سراسر دنیا است. 

این حملات با روش «منع سرویس توزیع‌شده» انجام شده‌اند که می‌توانند با غرق کردن یک سرور در درخواست‌های متعدد آن را از کار بیندازند. 

این گروه در کانال تلگرامی خود نوشت: «ما همه سامانه‌های هشدار در اسرائیل را از کار انداخته‌ایم. گنبد آهنین هشدارهای کامل دریافت نمی‌کند.»

گروه انانیموس سودان به علاوه مسئولیت عمل نکردن گنبد آهنین در قبال بعضی از راکت‌ها را نیز بر عهده گرفت. تایمزاسرائیل اذعان کرده با آنکه اکثر این راکت‌ها در مناطق غیرمسکونی فرود آمدند اما بعضی از آنها مناطق پرجمعیت در سدروت را هدف گرفت. 

گروه انانیموس سودان نوشت: «همه ۲۲ راکت شلیک‌شده بدون رهگیری [از سوی گنبد آهنین] به اهدافشان اصابت کردند. این بی‌سابقه است.»

ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی بعدتر اعلام کرد که گنبدآهنین با نقص فنی مواجه شده اما این نقص بلافاصله برطرف شده است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.