روسیه: زلنسکی عروسک خیمه‌شب‌بازی غرب است!

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (جمعه) «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را به عروسک خیمه‌شب‌بازی کشورهای غربی توصیف کرد.

لاوروف در گفت‌وگو با رسانه‌ها در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای، گفت: «حل‌وفصل مناقشه در اوکراین فقط به خط تماس (وضعیت جبهه جنگ بین دو کشور) بستگی ندارد. ماهیت این بحران، عمیق‌تر از آن است».

اظهارات جان کربی درباره حمله پهپادی به کرملین

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه علی‌رغم پمپاژ تسلیحات آمریکایی به اوکراین، روسیه هرگز از حل بحران امتناع نکرده، توضیح داد: «زلنسکی یک عروسک خیمه‌شب‌بازی است ولی روسیه آماده گفتگو با غرب است که این اتفاق دیر یا زود رخ می‌دهد».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره حمله پهپادی اوکراین به کاخ کرملین نیز اظهار داشت: «روسیه با اقدامات تلافی‌جویانه به حمله پهپادی پاسخ خواهد داد اما در مورد اینکه آیا این [حمله] دلیلی برای جنگ است یا نه صحبتی نخواهد کرد».

طبق این گزارش، لاوروف در ادامه تصریح کرد: «زلنسکی [با اجرای چنین حملاتی]، هر کاری می‌کند تا کشورهایی که برای خود احترام قائل هستند، تمایلی به برقراری ارتباط با او نداشته باشند».

وی همچنین خبر داد که تعدادی از وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری شانگهای، از جمله وزیر خارجه پاکستان، حمله پهپادی به کرملین را محکوم کردند.

روز گذشته «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با بیان اینکه آمریکا با انتخاب اهداف برای اوکراین در پس حمله پهپادی به کرملین قرار دارد، گفت تلاش‌های واشنگتن و کی‌یف برای انکار دست داشتن در این حمله مضحک است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.