اتفاقی ناخوشایند برای بایدن

جدیدترین نظرسنجی مؤسسه گالوپ نشان داد که میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا به ۳۷ درصد تنزل پیدا کرده است؛ این در حالی است که طی یک سال و نیم گذشته، طبق نظرسنجی‌های ماهانه و به‌روز این مؤسسه تحقیقاتی مقبولیت عملکرد وی معمولاً در حدود ۴۰ درصد بود.

درخواست فوری بایدن از ایران و روسیه

خبرگزاری اسپوتنیک بامداد جمعه به نقل از مؤسسه تحقیقاتی معتبر «گالوپ» گزارش داد که جدیدترین نظرسنجی این مؤسسه که روزهای سوم و بیست و پنجم ماه آوریل / ‌فروردین جاری و همزمان با اعلام رسمی جو بایدن در شرکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مقارن شد.

گفتنی است طی هفته گذشته جو بایدن با انتشار ویدئویی تبلیغاتی از آمادگی کارزار انتخاباتی خود برای شرکت در رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خبر داد.

در ویدئوی تبلیغاتی کمپین تبلیغاتی وی، نشان می‌دهد که بایدن در یک سال گذشته برای تحقق دموکراسی و خواست مردم خود را به آب و آتش زده، اما حامیان تندرو ترامپ به زعم وی درصدد سلب آزادی‌های مدنی بوده‌اند.

نظرسنجی‌های اخیر انجام شده در آمریکا نشان می‌دهند بخش اعظمی از شهروندان آمریکایی عملکرد جو بایدن و دونالد ترامپ را در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا نمی‌بینند.

بایدن از زمان رسیدن به ریاست جمهوری با چندین چالش عمده از جمله خارج کردن پرآشوب ارتش آمریکا از افغانستان، افزایش قیمت‌های مواد غذایی و سوخت، جهش در موارد ابتلای به کووید ۱۹ و موج تلاش مهاجران برای ورود به خاک آمریکا از مرز جنوبی این کشور و جنگ بر سر منافع راهبردی با روسیه و چین مواجه شده است.

انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در نومبر / آبان سال ۲۰۲۴ برگزار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.