تصمیم مهم 6 کشور عربی درباره نفت+جزئیات

منابع رسانه‌ای از تصمیم عربستان سعودی و پنج کشور عرب دیگر برای کاهش تولید نفت از ابتدای ماه مه تا پایان سال جاری میلادی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عربستان سعودی، امارات، کویت، عمان، عراق و الجزایر از کاهش داوطلبانه تولید نفت به میزان حدود ۱.۰۷۱ میلیون بشکه در روز خبر دادند.

سفیر ایران در آذربایجان تغییر می‌کند/ چه کسی جایگزین می شود؟

یک منبع رسمی در وزارت انرژی عربستان اعلام کرد: ریاض از ماه مه تا پایان سال ۲۰۲۳ کاهش داوطلبانه تولید نفت خام خود به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز را با هماهنگی تعدادی از کشورهای اعلامیه همکاری اعضای اوپکو کاهش می‌دهد.

این منبع اضافه کرد: این کاهش تولید داوطلبانه علاوه بر کاهش تولیدی است که در سی و سومین نشست وزیران کشورهای عضو اوپک و کشورهای عضو اوپک پلاس که در پنج اکتبر برگزار شد، مورد توافق قرار گرفته است.

وی تاکید کرد که این اقدام یک اقدام پیشگیرانه با هدف حمایت از ثبات بازارهای نفت است.

سهیل المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت امارات نیز در سخنانی گفت: امارات از ماه مه آینده تا پایان سال جاری میلادی با هماهنگی برخی از کشورها، تولید نفت خود را داوطلبانه ۱۴۴ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

عراق، کویت، عمان و الجزایر نیز با اتخاذ تصمیمی مشابه عربستان و امارات به ترتیب اعلام کردند که تولید نفت خود را در برهه مذکور ۲۱۱هزار، ۱۲۸ هزار، ۴۰ هزار و ۴۸ هزار بشکه در روز کاهش خواهند داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.