رونمایی از خطرناک‌ترین تهدید علیه آمریکا

العربیه گزارش داد، لوین دیدار اخیر شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را به عنوان «اصلی‌ترین نگرانی» تعبیر کرد؛ اما اظهار داشت: «بزرگترین تهدیدی که ما داریم چین است. نه روسیه است و نه ایران است، بلکه چین است.»

ادعای مقام نظامی آمریکا درباره ایران و روسیه

او گفت ردپای چین در آمریکای لاتین در حال رشد است و در حال حاضر پس از ایالات متحده به دومین شریک تجاری بزرگ منطقه تبدیل شده است. او همچنین گفت چین و روسیه پروژه‌های زیرساختی را در آفریقا دنبال می‌کنند. وی افزود نیروی دریایی چین به گشت‌زنی در دریای چین جنوبی ادامه می‌دهد.

به گفته کارشناس سیاسی شبکه فاکس نیوز، چین در سرتاسر جهان ظاهر شده است، در ویتنام و جزایر سلیمان حضور دارد، و میان ایران و سعودی معامله برقرار می‌کند و کل تصویر خاورمیانه در حال تغییر است.

لوین در پایان سخنان خود تاکید کرد: «بسیاری از جمهوری‌خواهان کاندیدای ریاست‌جمهوری گلایه می‌کنند که ما خودمان را خیلی درگیر [مسائل جهان] کرده‌ایم. به نظر من ما اصلا خودمان را درگیر نکرده‌ایم.»

او افزود: «بزرگترین تهدیدی که ما به عنوان یک کشور با آن روبرو هستیم، عدم توانایی ما برای بیدار شدن از خوابی است که ما را در خود فرو برده است، تنها وانمود می‌کنیم که می‌توانیم با تمام این مسائل مقابله کنیم. اوضاع افتضاحی است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.