خبر خوش درباره قیمت خودرو

سید رضا فاطمی‌امین امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با عملیاتی شدن واردات خودرو و همچنین به موازات آن افزایش تولید و عرضه آن در بازار آزاد، شاهد روند کاهشی قیمت ها خواهیم بود.

وی افزود: تولید انواع خودرو تا آذرماه امسال به اندازه کل تولید خودرو در سال گذشته بوده است که این آمار بسیار خوبی در این صنعت به شمار می‌رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که این آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود، گفت: امروز در جلسه‌ای با فعالان اقتصادی این استان با مشکلات و دغدغه‌های واحدهای صنعتی آشنا شدم تا با تبادل اطلاعات بتوانیم به پیشرفت و رشد این واحدها کمک کنیم.

فاطمی‌امین مهمترین مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی را سرمایه در گردش عنوان کرد و بیان کرد: این مشکل نشانه این است که برای تولید بازار تقاضا وجود دارد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور دستور برای برطرف کردن مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی را داده‌اند تا برای حل این مشکل در جلسه هفته آینده دولت پیشنهاد خود را ارائه دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بخش صنعت در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴.۹ را شاهد هستیم و با ادامه این روند بسیاری از مشکلات مردم برطرف می‌شود.

فاطمی امین تصریح کرد:  خودرو دارای دو قیمت است یکی قیمت کارخانه‌ای و دیگری قیمت در بازار آزاد و آن چه در تلاطم است قیمت بازار آزاد است که به علت ناهماهنگی عرضه و تقاضا رخ داده است.

وی با بیان اینکه خودرو تبدیل به بازار سرمایه‌ای در کشور شده است و قیمت‌های مطرح شده در بازار آزاد غیرواقعی است، این قیمت‌ها را ساختگی خواند و اضافه کرد: یکی از معیارهای نرخ‌گذاری خودرو و راهکارها برای مقابله با این قیمت‌گذاری‌های کاذب این است که مردم و متقاضیان خرید خودرو، قیمت‌های واقعی را از بازار بورس استخراج کنند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.