ادعای جدید آمریکا درباره توافق هسته‌ای/ برخی شکاف‌ها را پر کرده‌ایم اما...

این اظهارات در پی این مطرح می‌شود که یک مقام آمریکایی دیگر نیز اخیرا در این باره به وبگاه خبری-تحلیلی اکسیوس گفته بود: توافق در وین ممکن است نسبت به دو هفته پیش نزدیک‌تر باشد اما همچنان نتیجه مذاکرات دارای ابهام است زیرا هنوز شکاف‌هایی وجود دارد. در هر حال، توافق قریب‌الوقوع به‌نظر نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اظهارات مهم بورل درباره توافق و پاسخ ایران 

هفته گذشته ایران جمع‌بندی نهایی خود درباره متن پیش‌نویس توافق احیای برجام را به هماهنگ‌کننده مذاکرات هسته‌ای تحویل داد تا آمریکا پس از بررسی، پاسخ خود را ارائه دهد، اما از زمان دریافت این پاسخ تا امروز صرفا شاهد موضع گیری متناقض مقامات و رسانه‌های گروهی این کشورها بوده‌ایم.

مقامات ایران بر این نظرند که پاسخ‌شان به ایده‌های جوزپ بورل رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آن چه امروز به عنوان متن پیش‌نویس توافق مشخص شده است، راهگشاست.  

پس از دریافت جمع‌بندی ایران از سوی اتحادیه اروپا، مقامات اروپایی و نیز فرانسوی واکنش مثبت و رو به جلویی درباره جمع‌بندی نهایی ایران داشتند و عنوان کردند که پیشنهادات ایران «منطقی»، «سازنده» و «دلگرم‌کننده» است.

بر اساس آن‌چه رسانه‌های غربی به نقل از مقامات اروپایی و غربی اعلام کردند، جمع‌بندی ایران بیشتر روی مسایل باقی‌مانده‌ی مرتبط با تحریم ها و تضمین‌ها بر سر تعاملات اقتصادی متمرکز است.

مقامات آمریکایی اما در این یک هفته صرفا به این موضع‌گیری پرداخته‌اند که در حال بررسی جمع‌بندی ایران هستند هرچند که منابع غیررسمی و رسانه‌های این کشور خواست و اهداف آمریکا در این رابطه را دنبال می‌کنند.


بیشتر بخوانید : 

کریمی قدوسی: ۲ میلیون تومان از اژه‌ای طلبکارم

هشدار؛ اگر این علائم را دارید آبله میمونی گرفته‌اید

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.