فارغ از چارت سازمانی وزارتخانه‌ها بخشی از بودجه عمرانی کشور از طریق استانداری‌ها و زیرمجموعه‌های آنان به پروژه‌ها اختصاص می‌یابد، اگر بخواهیم سکانداران نظام اجرایی و اقتصادی کشور را بررسی کنیم نمی‌توانیم از جایگاه استانداران غافل شویم.

اهمیت جایگاه استانداران موردی بود که از چشم رئیس‌جمهور نیز پوشیده نماند و سیدابراهیم رئیسی با توجه به این امر وعده تعیین استاندار ویژه برای دو استان خوزستان و سیستان‌وبلوچستان را داد؛ وعده‌ای که تحقق یافت و این دو استان که در شاخص‌های محرومیت جایگاه مناسبی به‌نسبت سایر استان‌ها ندارند خیلی زودتر از بقیه سکاندار خود را یافتند.

صادق خلیلیان که در اهواز متولد شده و سابقه تصدی وزارت کشاورزی در دولت دهم را در کارنامه دارد به‌عنوان استاندار خوزستان انتخاب شد، استانی که به‌خاطر کمبود آب دو بحران اجتماعی را پشت‌سر گذاشته و سابقه اجرایی خلیلیان می‌تواند به مدیریت بحران آب در آن کمک خوبی کند.

همچنین حسین مدرس‌خیابانی که سابقه سرپرستی وزارت صمت را در کارنامه دارد در سفر سیدابراهیم رئیسی به سیستان‌وبلوچستان به‌عنوان استاندار این استان انتخاب شد.

اهمیت جایگاه استانداران در ساختار مدیریتی کشور درحالی بیان می‌شود که با وجود گذشت بیش از ۱۰۰روز از آغاز دولت هنوز لیست ۳۱نفره استانداران تکمیل نشده است.

استان کرمانشاه با جمعیت حدودا ۲میلیون نفری درحالی بلاتکلیف مانده که طی چندسال اخیر با بحران‌هایی نظیر سیل و زلزله درگیر بوده و درحال حاضر نیز با ورود به فصل سرما این استان مستعد وقوع بحران‌های طبیعی مجدد است و باید هرچه سریع‌تر درمورد راس هرم مدیریتی آن تصمیم‌گیری شود.  

کندی روند تعیین استانداران صرفا محدود به استان کرمانشاه نیست؛ هفته گذشته استاندار کرمان نیز بعد از ۳ماه از آغازبه‌کار دولت نهایتا تغییری نکرده و علی زینی‌وند در سمت خود ابقا شد؛ ابقایی که از جانب بسیاری از فعالان سیاسی استان کرمان با استقبال مواجه نشده و اعتراضات زیادی را در پی داشته است.

GG9Q21HaMl8f

جدول اسامی کامل و سوابق استانداران دولت رئیسی | آرایش نهایی دولت در استان‌ها

جدول اسامی کامل و سوابق استانداران دولت رئیسی | آرایش نهایی دولت در استان‌ها

جدول اسامی کامل و سوابق استانداران دولت رئیسی | آرایش نهایی دولت در استان‌ها

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.