مسجدی در این توییت نوشت که «بسیار متاسفم که امسال به دلیل شیوع کرونا زوار ایرانی نمی‌توانند در مراسم اربعین حضور یابند.

از تمام زوار عزیز عراقی خالصانه می‌خواهم، نایب‌الزیاره ملت ایران باشند».

بر اساس اعلام مقام‌های عراقی، اربعین امسال به علت همه‌گیری ویروس کرونا و حفظ سلامت زائران، ورود زوار خارجی به این کشور ممنوع شده است. 

سخنگوی وزارت بهداشت عراق دیروز (سه شنبه) در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا تاکید کرد که مطابق مصوبه ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در این کشور، ورود زائران خارجی برای اربعین به عراق ممنوع است و هیچ تصمیم جدیدی درباره گشودن مرزها در ایام اربعین به روی زائران دیگر کشورها گرفته نشده است.

«سیف البدر» گفت که هیچ تصمیم خاص و تازه‌ای در مورد بازگشایی مرزها در ایام اربعین حسینی به روی زائران خارجی اتخاذ نشده و تصمیم‌های پیشین مبنی بر ممنوعیت ورود زائران و مسافران به خاک عراق به قوت خود باقی است.

وی اضافه کرد که وزارت بهداشت عراق در راستای وظایف محوله از سوی ستاد مرکزی مبارزه با کرونا، موظف به اخذ تدابیر لازم بهداشتی برای حفاظت از جان و سلامت شهروندان عراقی است.

سخنگوی وزارت بهداشت عراق تاکید کرد که ستاد مرکزی مبارزه با کرونا به ریاست نخست‌وزیر عراق تنها مرجع تصمیم‌گیری کلان درباره ورود مسافران و زائران خارجی به خاک کشور می‌باشد و ممنوعیت‌ها و مصوبات پیشین این ستاد، همچنان به قوت خود باقی است.  

ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز دوشنبه گذشته در مصاحبه با ایرنا تاکید کرد که پرونده اربعین در عراق بسته شده است و این کشور به سبب همه‌گیری ویروس کرونا و در راستای حفظ جان و سلامت زائران و شهروندان، به هیچ زائر خارجی از جمله ایرانی، اجازه ورود به عراق برای انجام آیین اربعین نمی‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.