دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر مدعی شد که ایران یا گروه‌های وابسته به آن در حال برنامه‌ریزی برای یک حمله علیه نیروهای آمریکایی در عراق هستند.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «بر اساس اطلاعات و اعتقاد (ما)، ایران یا گروه‌های وابسته به آن در حال برنامه‌ریزی حمله‌ای غافلگیرکننده علیه نیروها یا تاسیسات آمریکا در عراق است. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ایران هزینه بسیار سنگینی خواهد پرداخت.»

رئیس جمهور آمریکا که کشورش درگیر بحران شیوع ویروس کروناست در حالی مدعی برنامه‌ریزی ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی می‌شود که منابع عراقی و آمریکایی طی روزهای اخیر از احتمال حمله جدید آمریکا علیه مواضع نظامی در عراق در آینده قریب خبر داده و گفته‌اند، آمریکا به هر طریقی تلاش می‌کند بر خلاف خواسته دولت و ملت عراق در این کشور بماند، از همین رو سعی در هدف گرفتن مواضع گروه‌های مقاومت در عراق را دارد که مخالف قاطع اشغالگری آمریکایی‌ها در خاک کشورشان هستند.

«کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عراق نیز اخیرا هشدا داده که که دولت عراق اطلاعاتی از حملات احتمالی آمریکا در اختیار دارد.

«فاضل جابر» عضو ائتلاف الفتح پارلمان عراق نیز روز سه شنبه درباره توطئه‌ها و تهدیدهای آمریکا علیه نظام عراق هشدار داد و گروه‌های سیاسی را به ضرورت درک خطر این تهدیدها دعوت کرد.

وی تاکید کرده است: «همه گروه‌های سیاسی از همه طیف‌های آن باید شدت خطر تهدیدهای آمریکا را درک کنند که می‌تواند سیاست تضعیف اقتصادی و تحریم سیاسی آن را پیش ببرد از همین رو جریان‌های سیاسی عراق باید در قبال مسائل ملی و سرنوشت ساز مواضع خود را یکپارچه کنند، زیرا  اتحاد، قوی‌ترین سلاح برای مقابله با آمریکا و متحدانش در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.