دکتر علیرضا زالی در گفت‌‌وگویی تلویزیونی درباره آخرین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان تهران گفت: بالغ بر ۲۵۴ مورد جدید با تشخیص کرونا در بخش‌‌های عادی و ۶۲ بیمار در بخش‌‌های مراقبت‌‌های ویژه به‌‌عنوان موارد جدید ۲۴ ساعت اخیر بستری شدند.

وی افزود: از مجموع افرادی که به بخش‌‌های بهداشتی و درمانی تهران مراجعه کردند ۶.۴ درصد، بستری شدند؛ ۲۵۷ بیمار نیز در مجموع در ۲۴ ساعت گذشته ترخیص شدند. نسبت به روز گذشته در زمینه بستری در بخش‌‌های ویژه تفاوت چشمگیری نداریم اما در بخش عادی با افزایش  ۱.۵ درصدی روبرو هستیم. در مورد بهبودیافتگان نیز تغییر خاصی نداشته‌‌ایم؛ در زمینه مراجعه‌‌کنندگان به بخش‌‌های بهداشتی و درمانی که نیاز به بستری داشتند نیز ۱.۴ درصد افزایش را شاهد بوده‌‌ایم.

زالی با بیان این‌‌که بالاترین میزان مراجعین در بخش‌‌های بستری در فاصله سنی بین ۵۰ تا ۵۹ سال است، گفت: مراجعین با سن ۴۰ تا ۵۰ سالگی در رتبه دوم و مراجعین در سنین ۶۰ تا ۷۰ سالگی در رتبه سوم مراجعین قرار دارند و افراد زیر ۲۰ سال و بالای ۸۰ سال سهم ناچیزی در بین مراجعین داشته‌‌اند.

فرمانده ستاد مدیریت کرونا در کلان‌‌شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی آمار مرگ و میر در طول دو ماه اخیر در تهران، بالغ بر ۹۰ درصد افراد فوت شده یک یا چند بیماری زمینه‌‌ای داشتند و تنها ۱۰ درصد بیماران بدون بیماری زمینه‌‌ای فوت کردند. شایع‌‌ترین عللی که در تهران باعث فوت شده به ترتیب فشارخون، دیابت، وزن بالا، بیماری‌‌های قلبی-عروقی و بیماری‌‌های تنفسی است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.