مادر این کودک سه ساله در رابطه با این حادثه می‌گوید: به همراه دخترم که کمی تب داشت، به مهمانی رفتیم و از آنجا یک قاشق مرباخوری شربت استامینوفن از صاحب خانه گرفتم و به کودکم دادم ولی دخترم به مدت ۴۰ دقیقه به خواب رفت و در حالی با تحریک به سختی بیدار شد که فک وی سفت شده بود.

وی ادامه می‌دهد: سریعاً به اورژانس اطفال بیمارستان شهید صدوقی مراجعه کردیم که پس از معاینه توسط متخصص اطفال با شک مسمومیت با متادون، داروی خنثی‌کننده تزریق و سبب بهبودی سریع و هوشیاری کودکم شد.

این مادر یزدی ضمن قدردانی از تشخیص سریع و درمان مناسب و به موقع کادر اورژانس این مرکزی، دلیل این مساله را مصرف متادون ذکر می‌کند که در شیشه شربت استامینوفن نگهداری شده بود.

دکتر «حسین سلیمانی» رییس بیمارستان شهید صدوقی یزد در همین رابطه اظهار می‌کند: داروها یکی از خطرناک‌ترین عوامل مسمومیت‌زا در منازل هستند و عدم توجه به میزان مصرف دارو، مصرف داروها در تاریکی و با خواب آلودگی و مصرف خودسرانه داروها، همگی می‌تواند منجر به مسمومیت‌های دارویی شوند.

وی با بیان این که بسیاری از ضایعات ناشی از بروز مسمومیت‌ها به سادگی قابل پیشگیری هستند، می‌گوید: یک لحظه غفلت خصوصاً در کودکان می‌تواند منجر به عوارض دائمی و آزاردهنده ناشی از مسمومیت شود.

دکتر سلیمانی استفاده از ظروف یا شیشه‌های متادون دارای درب قفل کودک و نصب برچسب هشدار روی ظروف حاوی متادون را ضروری می‌داند و بیان می‌کند: نگهداری غیر ایمن این ماده در شیشه‌های نوشابه و آب یا ریختن آن در شیشه‌های شربت استامینوفن و سرماخوردگی، از شایعترین اشتباهات صورت گرفته توسط والدین و در نتیجه مسمومیت کودک با این شربت گزارش شده است.

رییس بیمارستان شهید صدوقی یزد در پایان نیز تهوع و استفراغ، خواب آلودگی، کاهش تعداد تنفس و تنگ شدن مردمک ها را از جمله علایم مهم مصرف متادون در کودکان برمی‌شمارد و تاکید می‌کند: در صورت مشاهده چنین علائمی باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه شود.