دکتر سیدعباس موسوی پس از حضور در بخش &#۳۹; آی سی یو &#۳۹; بیمارستان امام رضا (ع) آمل ، از آخرین وضعیت درمانی علامه حسن زاده آملی با خبر شد و به نمایندگی از وزیز بهداشت دستور داد تا اقدامات ویژه درمانی برای بهبودی هرچه سریع تر علامه تا ترخیص از بیمارستان انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران پس از عیادت به خبرنگار ایرنا گفت : علامه حسن زاده آملی شنبه شب با وضعیت بدحالی و ضعف بدنی به بیمارستان امام رضا (ع) آمل منتقل و اقدامات تشخیصی و درمانی بلافاصله انجام شد.

وی افزود : با بررسی هایی که انجام شده و گزارشی که تیم درمانی بیمارستان ارائه کرد ، خوشبختانه علامه مشکل قلبی ندارد و خبرهای منتشر شده در این باره درست نیست .

موسوی گفت : ظهر امروز نیز &#۳۹; آم .آر. آی &#۳۹; و &#۳۹; سی .تی. اسکن &#۳۹; از علامه گرفته شده و با بررسی همه شرایط ، خوشبختانه شرایط نگران کننده ای متوجه ایشان نیست و الحمدالله وضعیت هوشیاری علامه خیلی خوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود : با مشخص شدن نتیجه آزمایش ها و اسکن های انجام شده ، بررسی های تکمیلی امروز صورت خواهد گرفت و در صورت تشخیص تیم درمانی ، ایشان فردا یا روزهای بعد مرخص خواهد شد.

موسوی گفت : انتقال و بستری شدن علامه حسن زاده در بیمارستان آمل تنها برای مراقبت بیشتر و تحت نظر گرفتن وضعیت سلامتی ایشان بوده است و خوشبختانه تاکنون شرایط ویژه ای مشاهده نشده است .

حسن طبری آملی مشهور به حسن حسن‌زاده آملی و علامه حسن‌زاده آملی سال ۱۳۰۷ در روستای&#۳۹; ایرا &#۳۹; از توابع بخش لاریجان آمل متولد شد.

وی فیلسوف متأله ، روحانی مجتهد ، عارف ، اخترشناس و مدرس دروس حوزوی است،

آیت الله حسن زاده آملی را علامه ذوالفنون و علامه دهر نیز می‌نامند و در ادبیات، علوم غریبه، ریاضی، هیئت و طب تبحر و از خود اشعار حکیمانه‌ای نیز دارد.

علامه حسن زاده آملی، به غیر از زبان فارسی و زبان مازندرانی به زبان فرانسوی و عربی نیز تسلط دارد. اشعاری نیز به زبان‌های فارسی، طبری و تازی سروده ‌است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.