شماره روزنامه ۶۱۰۹
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۰۸ دنیای اقتصاد

اخبار دنیا - روزنامه شماره ۶۱۰۸

  • «نبرد روز حساب» در لبنان

    دنیای اقتصاد: تنش‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله به‌طور لحظه‌ای در حال افزایش است. هر دوطرف یکدیگر را به حملات شدیدتر تهدید کرده‌اند. موشک‌های حزب‌الله به حیفا رسیده و خطر بیخ گوش کسانی است که در تل‌آویو هستند. در مقابل، اسرائیل نیز در جنایت‌های روز گذشته‌اش جان بیش از ۲۰۰نفر را گرفت.
  • نیویورک زیر سایه جنگ

    دنیای‌اقتصاد: رهبران جهان از امروز سه‌شنبه، درباره سه جبهه جنگی، یعنی تغییرات آب و هوایی، افزایش سطح آب دریاها و پیشنهادها برای گسترش نمایندگی در شورای امنیت بحث خواهند کرد. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، هنگامی که مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه به وقت محلی در نیویورک تشکیل ‌شود، توجه به جنگ‌های بزرگی که در اوکراین، غزه و سودان در جریان است، متمرکز می‌شود؛ درحالی‌که نه نهاد جهانی و نه قدرت‌های جهانی نتوانسته‌اند به این خشونت‌ها پایان دهند.
  • میراث اقتصادی کیشیدا

    دنیای‌اقتصاد: فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، در اولین سخنرانی سیاسی خود پس از روی کار آمدن در اکتبر۲۰۲۱، متعهد شد که اقتصاد را پس از سه دهه رکود «وفادارانه بازسازی کند». به گزارش الجزیره، کیشیدا در یک سخنرانی در پارلمان گفت که اقتصاد اولویت او «بیش از هر چیز» است. او به قانون‌گذاران گفت: «اقتصاد ژاپن با یک فرصت منحصر به فرد و بی‌سابقه برای دستیابی به تحولی مواجه است که در ۳۰سال گذشته دیده نشده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر