شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۷ دنیای اقتصاد

اخبار دنیا - روزنامه شماره ۶۰۹۷

  • خاموشی به کویت رسید

    دنیای اقتصاد: گرما ثروتمند و فقیر نمی شناسد؛ وقتی بیاید‌ تر و خشک را با هم می‌سوزاند. کشور کوچک اما ثروتمند کویت یکی از همین کشورهایی است که موج گرما را با قطع مکرر برق تجربه کرد. اگرچه این کشور دارای صندوق ذخیره دولتی ۹۸۰میلیارد دلاری است، اما به گفته کارشناسان چند دهه است در زمینه زیرساخت‌های مربوط به تولید برق سرمایه‌گذاری نکرده است.
  • خواهرخوانده‌ها علیه مردسالاری

    دنیای‌اقتصاد: زنان از روستاهای مختلفی آمده بودند و کمی بعد از ساعت ۱۰صبح بیرون اداره امور روستایی محلی گرد هم آمدند. یکی مجری تور بود. دیگری نیز تازه بازنشسته شده بود. این گروه، در مجموع ۹ نفر، مدارک خود را دوباره بررسی کردند، سپس وارد شدند. در یک دفتر کم نور، آنها سه مقام را در گوشه‌ای گیر انداختند و خواستند بدانند چرا آنها از پرداخت‌های دولتی به ارزش ده‌ها هزار دلار که قرار بود به هر روستایی تعلق گیرد، حذف شده‌اند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، یک زن پرسید: «من از بدو تولد این حقوق را داشتم. چرا ناگهان آنها را از دست دادم؟» این سوالی بود که این زنان را در استان گوانگدونگ در جنوب چین متحد می‌کرد.
  • بن‌بست سیاسی در کاراکاس

    دنیای‌اقتصاد: مقامات ونزوئلایی گفتند که «ادموندو گونزالس» نامزد مخالفان این کشور در انتخابات مورد مناقشه ژوئیه ریاست‌جمهوری، روز شنبه این کشور را ترک کرد. این در حالی است که در بن‌بست سیاسی دیگر، «مقر دیپلماتیک آرژانتین» در کاراکاس که ۶رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از ماه مارس در آن پناه گرفته بودند، محاصره و بر دامنه بحران‌های سیاسی در این کشور افزود.«جنویو گلاتسکی» و «اورلاندو مایورکین» در گزارش ۸سپتامبر در نیویورک‌تایمز نوشتند، رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو به‌دلیل اعلام پیروزی در انتخابات و همچنین سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات‌کنندگان معترض با محکومیت گسترده داخلی و بین‌المللی روبه‌رو شده است. ایالات متحده گفت که نامزد مخالفان، ادموندو گونزالس، پیروز شده است.
  • قطر به‌مثابه‌ یک قدرت عاریه‌ای

    دیانا گالیوا/محقق کالج سن آنتونی، دانشگاه آکسفورد ترجمه: محمدحسین باقی
    هزینه‌ای که قطر برای حمایت از پاری سن‌ژرمن پرداخت کرد، به خرید باشگاه توسط «سرمایه‌گذاری قطر اسپورتس» و معاملات مالی پس‌ از آن مرتبط بود. قرارداد اسپانسری امضاشده بین پاری سن‌ژرمن و «سازمان گردشگری قطر» در سال۲۰۱۳، با ادامه‌ حمایت مالی توسط «بانک ملی قطر» و تعامل «سازمان گردشگری قطر» با پاری سن‌ژرمن، «پرسش‌های جدی‌ای را از جامعه‌ی اروپایی درباره این مساله مطرح کرد که آیا به نظر می‌رسد چنین رابطه‌ای برای یافتن خلأ در مقررات «بازی جوانمردانه مالی یوفا» است. به نظر می‌رسد که فرصت‌های مالی عظیم قطر تا حدی به این کشور اجازه داده قوانین ورزش را تغییر دهد یا آنها را دور بزند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر