شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۶۶ دنیای اقتصاد

اخبار دنیا - روزنامه شماره ۶۰۶۶

  • «دیپلماسی کانال پشتی» برای مهار بحران

    دنیای اقتصاد: پس از حمله راکتی به مجدل شمس در بلندی‌های جولان و تشدید تنش و تقابل میان اسرائیل و حزب‌الله، دیپلمات‌های غربی روز یکشنبه (۷مردادماه) در تلاش برآمدند تا از افزایش درگیری‌ها در امتداد مرز اسرائیل و لبنان جلوگیری کنند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پس از بازگشت زودهنگام از سفر به ایالات متحده، روز یکشنبه با وزرای ارشد و مقامات امنیتی دیدار کرد تا درباره گام‌های بعدی صحبت کند. اگرچه حزب‌الله این حمله موشکی را رد کرده، اما اسرائیل ادعا می‌کند که این حمله از سوی حزب‌الله انجام گرفته است. «پاتریک کینگزلی»، «یوان وارد» و «ایزابل کرشنر» در گزارشی در نیویورک‌تایمز نوشتند، «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده نیز در بیانیه‌ای انگشت اتهام را به سوی حزب‌الله نشانه رفت و افزود که «این موشک از منطقه‌ای که آنها کنترل می‌کنند، پرتاب شد.»
  • پیروزی پر حرف و حدیث مادورو

    دنیای‌اقتصاد: نیکلاس مادورو، رهبر ونزوئلا، به‌رغم حرکت جنبش اپوزیسیون که متقاعد شده بود امسال حزب سوسیالیستی مادورو را برکنار خواهد کرد، در اوایل روز دوشنبه برنده انتخابات ریاست‌جمهوری پرآشوب این کشور اعلام شد. نتیجه اعلام‌شده از سوی دولت مادور برای انتخابات ریاست‌جمهوری، مورد قبول مخالفان قرار نگرفت و آمریکا نیز اعلام کرد که در این زمینه نگرانی‌های جدی دارد.
  • آنکارا-تل‌آویو بر لبه جنگ؟

    دنیای‌اقتصاد: روابط تل‌آویو-آنکارا به تاریک‌ترین دوران خود رسیده است؛ جایی که رئیس‌جمهوری ترکیه در یک نشست، اسرائیل را تهدید به حمله می‌کند. پیش از این هم اردوغان از عملکرد اسرائیل در غزه انتقاد کرده بود، اما هیچ‌گاه این‌گونه اسرائیل را تهدید نکرده بود. به گزارش رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت که ترکیه ممکن است مانند گذشته که وارد لیبی و قره‌باغ کوهستانی شد، وارد اسرائیل هم شود؛ هرچند او اشاره نکرد که چه نوع مداخله‌ای انجام خواهد داد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر