شماره روزنامه ۶۱۰۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۵۰ دنیای اقتصاد

اخبار دنیا - روزنامه شماره ۶۰۵۰

  • فاراژ شورشی تاج‌ساز می‌شود

    دنیای اقتصاد: در ابتدا نایجل فاراژ خونسردی خود را حفظ کرد. هنگامی که معترضان سخنرانی پیروزی انتخابات فاراژ، اخلالگر سیاسی کهنه کار بریتانیا، فعال ضد مهاجران و متحد رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ را مختل کردند، او آنها را نادیده گرفت. اما با تداوم هرج و مرج در کنفرانس رسانه‌ای روز جمعه، فاراژ شروع به پاسخ دادن کرد و منتقدان را با فریاد «خسته‌کننده» که ۹بار پشت سر هم از میکروفن اعلام کرد، خفه کرد. «استفان کسل» در گزارش ۷ژوئیه در نیویورک‌تایمز نوشت، با وجود فاراژ، همه چیز چندان خسته‌کننده نیست، همان‌طور که حزب محافظه کار راست میانه بریتانیا به تازگی آن را علت [باخت خود] دانسته است.
  • سایه بازگشت ترامپ بر جنگ اوکراین

    دنیای اقتصاد: با نامشخص بودن آینده ریاست‌جمهوری جو بایدن و نامشخص بودن حمایت دونالد جی.ترامپ از اوکراین و در آستانه برگزاری نشست بزرگ ناتو، رهبران اوکراین سعی در حفظ خود دارند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، اوکراین که برای بقای خود به کمک‌های نظامی آمریکا وابسته است، مدت‌ها تلاش کرده است تا حمایت دو حزبی را در ایالات متحده حفظ کند. حفظ این تعامل هرگز آسان نبوده است و هر روز سخت‌تر می‌شود؛ به‌ویژه با افزایش احتمال بازگشت دونالد جی.ترامپ که اصلا دوستدار اوکراین نیست، روزگار بر زلنسکی و رهبران اوکراین سخت‌تر خواهد شد.
  • بایدن متمرد

    دنیای‌اقتصاد: مصاحبه با ده‌ها دموکرات نشان‌دهنده درگیری قریب‌الوقوع بین یک رئیس‌جمهور سرکش و کسانی است که توانایی او را برای پیروزی زیر سوال می‌برند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، مصاحبه با بیش از ۵۰دموکرات در این هفته نشان داد که بسیاری از مقامات، قانون‌گذاران و استراتژیست‌های حزب خود بایدن به‌طور فزاینده‌ای نامزدی او را ناپایدار می‌بینند و سعی می‌کنند نگرانی‌های خود را به‌طور خصوصی اعلام کنند؛ هرچند که پیوسته این نگرانی‌ها در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. تعداد فزاینده‌ای از دموکرات‌ها اکنون بر این باورند که رئیس‌جمهور با باقی ماندن در سمت نامزدی‌اش، توانایی‌شان را برای حفظ کاخ سفید به خطر می‌اندازد و توان سایر نامزدهای بالقوه را مستهلک می‌کند.
  • پارلمان سه‌بلوکه در فرانسه

    دنیای‌اقتصاد: فرانسوی‌ها برای دور دوم انتخابات زودهنگام قانون‌گذاری که به درخواست رئیس جمهور مکرون برگزار شد، به پای صندوق‌های رای رفتند. ائتلاف میانه روی مکرون در دور اول انتخابات شکست سنگینی متحمل شد. «استفن کیلن» در گزارش ۷ژوئیه در الجزیره که همواره به‌روزرسانی می‌شد نوشت، «اجتماع ملی» (RN) راست افراطی که در دور اول هفته گذشته غالب شد، حدود یک‌سوم آرا را به‌دست آورد. از آن زمان احزاب «چپ» و «میانه» در تلاش برای ممانعت از کسب اکثریت مطلق «اجتماع ملی»، نیروهای خود را در هم ادغام کردند. در مجموع ۵۰۱کرسی، از ۵۷۷کرسی، در دور دوم قابل تصاحب هستند.
  • قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

    دیانا گالیوا/محقق کالج سن آنتونی، دانشگاه آکسفورد ترجمه: محمدحسین باقی
    گروه چهار تلاش کرد تا قبایل مخالف مستقر در غرب را نیز بسیج کند. با این ‌حال، این اقدامات کمتر از تلاش‌های آنها در خلیج‌فارس موفقیت‌آمیز بود. در سپتامبر۲۰۱۷، یک «کنفرانس اپوزیسیون»، «کنفرانس امنیت و ثبات جهانی قطر» در لندن توسط تاجر و اصلاح‌طلب قطری، خالد الحیل، همراه با دیگر قطری‌های تبعیدی برگزار شد. نمایندگان قبایل نقش ایفا کردند: یکی از اعضای اصلی قبیله‌ آل‌مره، عضو اصلی میزگرد بود. با این ‌حال، اکثر سخنرانان در مدار سخنرانی غربی ثابت و همیشگی بودند. موضوعات مورد بحث در رابطه با خواسته‌های گروه چهار علیه رهبری قطر بود، مانند رابطه‌ قطر با اسلام سیاسی، قطر و سیاست آن در قبال ایران، دموکراسی و حقوق بشر، پرستیژ جهانی، الجزیره و قدرت اقتصادی و ژئوپلیتیک قطر.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر