جو بایدن پس از پیروزی خطاب به حامیانش و مردم آمریکا با اشاره به ۱۴میلیون شغل جدید و کاهش نرخ بیکاری به زیر ۴درصد طی ۲سال اخیر و همچنین نرخ بیکاری کم‌سابقه برای سیاه‌پوستان آمریکایی گفت: «ما هیچ‌کس را پشت سر نمی‌گذاریم. در سال۲۰۲۰، این رای‌دهندگان کارولینای جنوبی بودند که ثابت کردند کارشناسان اشتباه می‌کنند. آنها روح تازه‌ای به مبارزات انتخاباتی ما دمیدند و ما را در مسیر پیروزی ریاست‌جمهوری قرار دادند. اکنون در سال۲۰۲۴، مردم کارولینای جنوبی دوباره به میدان آمده‌اند و من شک ندارم که شما، ما را در مسیر پیروزی دوباره ریاست‌‌جمهوری قرار می‌دهید و مجددا دونالد ترامپ را به بازنده‌ تبدیل می‌کنید.» پیروزی بایدن در انتخابات کارولینای جنوبی، اولین گروه از هیات نمایندگی‌ها را برای وی به ارمغان آورد. بایدن قسم خورد که کارولینای جنوبی بار دیگر وی را به کاخ سفید می‌فرستد. چهار سال پیش، رای‌دهندگان سیاه‌پوست در این ایالت سرمایه سیاسی جو بایدن را احیا کردند.

با این حال پیروزی مجدد در روز شنبه معیار نامشخصی از اشتیاق گسترده‌تر برای انتخاب مجدد اوست. براساس تازه‌ترین نظرسنجی «سی‌ان‌ان/اس‌.اس.‌آر.‌اس»، دونالد ترامپ در حال حاضر در میان رای‌دهندگان ۴۹درصد و جو بایدن ۴۵درصد آرا را دارد. دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا و نیوهمپشایر به پیروزی رسید و رقیب او «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل همچنان می‌خواهد با این رئیس‌جمهور سابق رقابت کند. انتخابات مقدماتی بعدی حزب دموکرات در تاریخ ۶فوریه (۱۷بهمن) در ایالت نوادا و انتخابات مقدماتی بعدی حزب جمهوری‌خواه در تاریخ ۲۴فوریه (۵اسفند) در ایالت کارولینای جنوبی برگزار خواهد شد. حزب جمهوری‌خواهان ایالت کارولینای جنوبی در واکنش به پیروزی جو بایدن اعلام کرد: «جو بایدن با تورم بالا، مرزهای باز، نگرش بی‌تفاوت نسبت به تروریسم و یهودستیزی، رویای آمریکایی را به نابودی می‌کشاند.

مردم آمریکا چهار سال دیگر را با جو بایدن نمی‌خواهند. ما باید جمهوری‌خواهان را به کاخ سفید برگردانیم تا از این نابسامانی و سقوطی که بایدن رقم زده است، جلوگیری کنیم.» انتخابات مقدماتی با رای ۱۵۰هزار نفری موجب پیروزی بایدن شد. حتی در این زمینه پیش‌بینی نشده بود که چند نفر قرار است در انتخابات مقدماتی حضور پیدا کنند. به همین دلیل نمی‌توان مانند سال۲۰۲۱ با قاطعیت اعلام کرد که کارولینای جنوبی می‌تواند نقطه عطفی در انتخابات سال۲۰۲۴ برای بایدن باشد یا نه. آخرین باری که یک رئیس‌جمهور دموکرات بدون چالش از این ایالت رای هیات نمایندگی را بدون برگزاری انتخابات به دست آورد، باراک اوباما بود.

اوباما برای انتخابات سال۲۰۱۲ و برای بار دوم نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شده بود و کارولینای جنوبی برای وی انتخابات مقدماتی برگزار نکرد. چهار سال بعد، زمانی که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق، سناتور برنی سندرز از ورمونت را در انتخابات مقدماتی ایالت شکست داد، ۳۷۰۸۶۴ نفر رای دادند. در سال۲۰۲۰، ۱۲دموکرات نامزد انتخابات شدند و ۵۳۶۹۴۹نفر رای دادند. حزب دموکرات کارولینای جنوبی گفت داده‌های اولیه رای‌گیری نشان می‌دهد که سهم رای‌دهندگان سیاه‌پوست، ۱۳درصد بیشتر از سال۲۰۲۰ بوده است.