شماره روزنامه ۵۹۹۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۹۴ دنیای اقتصاد

اخبار دنیا - روزنامه شماره ۵۹۹۴

  • غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

    دنیای اقتصاد: پدر یک کودک غزه‌ای می‌گوید، فرزندش که در زمان جنگ به دنیا آمده بود، جز یک روز هیچ غذایی نخورده است؛ نه شیر خشک و نه هیچ چیز دیگر. پدر و مادرش آخرین پس‌اندازهای خود را برای غذا خرج کردند؛ به عبارت دیگر، جواهرات مادر را فروختند تا شیر بخرند و از سایر آوارگان درخواست آب کردند کردند تا شیر خشک را با آن مخلوط کنند. حالا حتی آن هم از بین رفته است. «ویویان یی» و «بلال شبیر» در گزارش ۲۳آوریل در نیویورک‌تایمز نوشتند، این نوزاد «جهاد» نام دارد و والدینش (نور بردا و هبه العرقان)، ماه گذشته با حمله نظامیان اسرائیلی در یک کمد انباری همراه با پنج نفر دیگر در بیمارستان الشفا در غزه به دام افتاده بودند. بردا (پدر خانواده) به نیویورک‌تایمز گفت، آنها مقداری آویشن فلسطینی و سبزیجات وحشی برای خوردن داشتند؛ اما فقط همین و آب اندکی فقط برای مرطوب کردن دهانشان داشتند. تیراندازی از بیرون به گوش می‌رسید.
  • نهایی شدن حاتم‌بخشی کنگره آمریکا

    دنیای‌اقتصاد: سنا سه‌شنبه‌شب با اکثریت قاطع به تصویب نهایی بسته کمکی ۹۵.۳میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان رای داد و آن را به جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده ارسال کرد و به ماه‌ها ابهام درباره اینکه آیا ایالات متحده به حمایت از کی‌یف در مبارزه با روسیه ادامه می‌دهد یا خیر پایان داد. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، این رای منعکس‌کننده حمایت قوی دو حزب از این اقدام بود که البته در ایستگاه مجلس نمایندگان به‌دلیل مخالفت تندروهای دست راستی متوقف مانده بود. اقدام مجلس سنا با ۷۹رای موافق در مقابل ۱۸رای مخالف، یک پیروزی مهم برای رئیس‌جمهوری بود؛ چراکه وی از قانون‌گذاران خواسته بود به سرعت حرکت کنند تا بتواند آن را با امضای خودش به قانون تبدیل کند.
  • نجات روسیه با اقتصاد موازی

    دنیای‌اقتصاد: هنگامی که زویا، ۶۲ساله، ساکن مسکو، در اوت گذشته برای دیدار دخترش قصد سفر به ایتالیا را داشت، فرصت را مناسب دید برای خرید ساعت اپل که مدت‌ها آرزوی داشتن آن را داشت. به‌طور رسمی، اپل محصولات خود را در روسیه نمی‌فروشد. به گزارش الجزیره، این غول فناوری مستقر در کالیفرنیا یکی از اولین شرکت‌هایی بود که اعلام کرد در واکنش به حمله گسترده ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به اوکراین در ۲۴فوریه۲۰۲۲، از این کشور خارج می‌شود. اما یک هفته قبل از سفر، زویا در حین مرورِ Yandex.Market، به کشفی غافلگیرکننده دست یافت.
  • دیدگاه ترکیه درباره منازعه ایران و اسرائیل

    محمود فاضلی/تحلیلگر امور بین‎الملل
    اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در موضع‎گیری خود درباره تنش بین ایران و اسرائیل توضیحات مهمی ارائه کرد. به ‎گفته وی «مشاهده می‌کنیم که خطراتی که در ۷ماه گذشته سعی در جلوگیری از آن داشتیم، به تدریج واقعی می‌شوند. وقایعی که رخ داد هم استاندارد دوگانه غرب و هم احتمال وقوع جنگی را که می‌تواند کل منطقه را در برگیرد، نشان داد. در آخرین مورد، منبع مشکل باید به‌درستی شناسایی شود. اسرائیل از ۷اکتبر، اقدامات تحریک‌آمیزی را برای گسترش آتش در منطقه انجام داده است. هدف قرار دادن سفارت ایران در دمشق توسط اسرائیل که برخلاف قوانین بین‌المللی و کنوانسیون وین انجام شد، آخرین قطره‌ای بود که کاسه صبر را لبریز کرد.»

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر