شماره روزنامه ۶۰۶۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۶۴ دنیای اقتصاد

اخبار دنیا - روزنامه شماره ۶۰۶۴

  • هریس در یک قدمی ترامپ

    دنیای اقتصاد: در نظرسنجی انجام‌شده پس از کناره‌گیری بایدن، دونالد ترامپ و کامالا هریس گرفتار یک رقابت تنگاتنگ شده‌اند؛ به‌گونه‌ای‌که اختلاف این دو به یک درصد رسیده است. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، بر اساس نظرسنجی جدید این روزنامه و کالج سیه‌نا، کامالا هریس توانسته فاصله خود را با ترامپ کم کند و شکافی که پیش‌تر به‌دلیل حضور بایدن در این حزب وجود داشت، کمتر شده و هریس توانسته است حزب را روز به روز بیشتر متحد کند.
  • هرج و مرج در روز افتتاحیه المپیک

    دنیای اقتصاد: شرکت ملی راه‌آهن اعلام کرد که سرویس سه خط قطار سریع‌السیر در فرانسه روز جمعه به‌دلیل آتش‌سوزی مختل و باعث هرج و مرج سفر در روز افتتاحیه المپیک شد. «اورلین بریدن»، «جان یون» و «اندرو داس» در گزارش ۲۶ژوئیه در نیویورک‌تایمز نوشتند، این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک حمله گسترده شب گذشته برای فلج کردن شبکه راه‌آهن سریع السیر رخ داد. آتش‌سوزی‌های عمدی در خطوط آتلانتیک، شمال و شرق ایجاد شد تا به تاسیسات ما آسیب برساند.»
  • غیبت ده‌ها دموکرات در سخنرانی بی‌بی

    دنیای‌اقتصاد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه سخنرانی خود در کنگره را به دفاع از عملیات نظامی اسرائیل در غزه تبدیل کرد. او آن را نبردی برای بقای دولت یهود دانست؛ درحالی‌که تقریبا هیچ‌ اشاره‌ای به ده‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی جان باخته نکرد. «آنی کارنی» و «دیوید سنگر» در گزارش ۲۵ژوئیه در نیویورک‌تایمز نوشتند، این سخنرانی اختلافات عمیقی را در واشنگتن بر سر جنگ ۹ماهه آشکار کرد که تلفات غیرنظامی‌اش خشم بسیاری از دموکرات‌ها را برانگیخت و محکومیت بین‌المللی را به همراه آورد. ده‌ها تن از دموکرات‌ها در این سخنرانی حضور نیافتند و برخی هم آشکارا سخنرانی نتانیاهو را تحریم کردند. غیبت کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور در کنار مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، یک سنت‌شکنی بزرگ محسوب می‌شود.
  • هریس می‌تواند برنده شود؟

    دنیای‌اقتصاد – گروه اقتصاد بین‌الملل: کارزار انتخاباتی آمریکا وارد فاز جدیدی شده است. نبرد واقعی میان دونالد ترامپ و کامالا هریس خواهد بود و این نبرد تازه آغاز شده است. وقتی روز یکشنبه جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی کنار کشید، ترامپ در موقعیت برتر قرار داشت. برای از بین بردن پیشتازی او، بیش از ۱۰۰روز زمان وجود دارد و هریس فرصت کافی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری را در اختیار دارد. اما از منظر اکونومیست، این سوال اکنون مطرح است که آیا او توانایی انجام این کار را دارد؟
  • پرزیدنت سابق: «اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد»

    دنیای‌اقتصاد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پیش از اینکه به سرزمین‌های اشغالی بازگردد، با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در مارالاگو، خانه شخصی وی دیدار داشت. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، هنگامی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه در کنگره سخنرانی کرد، جمهوری‌خواهان کنگره اغلب برای او کف زدند. اما دونالد جی.ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری، کمتر تحت تاثیر پیام اسرائیل قرار گرفت. ترامپ روز پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت که اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد و آن را به سرعت انجام دهد.
  • قطر به‌مثابه یک« قدرت عاریه‌ای»

    دیانا گالیوا/محقق کالج سن آنتونی، دانشگاه آکسفورد ترجمه: محمدحسین باقی
    محققان با حمایت از این دیدگاه «برنامه دموکراسی‌سازی»، «کمپین‌های انتقادی» الجزیره علیه رژیم‌های عربی را تحت شعارهای «نظر و نظر دیگری» و «دموکراتیزه کردن جهان عرب» برجسته می‌کنند. العوویفی بیان می‌کند که اعتبار لیبرال الجزیره در برنامه‌هایی مانند «بیش از یک نظر» توسط «سامی حدادِ» اردنی ارائه شد که در آن حداقل سه کارشناس با دیدگاه‌های سیاسی و گرایش‌های ایدئولوژیک متفاوت درباره موضوعات بحث می‌کردند. به گفته‌ العوویفی، این کانال «نقدی رادیکال و اغلب طعنه‌آمیز از رژیم‌های عربی و تعهد به ادعاهای دموکراتیک و حاکمیت ملی» ارائه می‌دهد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر