شماره روزنامه ۶۰۴۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۲۵ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۶۰۲۵

  • بازار سرد خودرو در ماه داغ

    دنیای اقتصاد: بازار خودروی کشور در حالی فروردین داغی را در قیمت پشت‌سر گذاشت که بررسی‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد بازدهی این بازار در نیمه خرداد افت کرده است. طبق محاسبات «دنیای اقتصاد»، میانگین قیمت ۱۰ خودروی منتخب داخلی و مونتاژی در ۱۵ فروردین امسال یک‌میلیارد و ۱۲۴میلیون تومان بوده، اما در نیمه ماه جاری به یک‌میلیارد و ۵۱میلیون تومان رسیده است. با این حساب بازدهی بازار خودرو در میانه خرداد و نسبت به نیمه فروردین به طور میانگین حدود ۶.۵درصد افت کرده است. اینکه چرا بازدهی بازار خودرو در حدفاصل نیمه فروردین تا میانه خرداد افت کرده، بیش از هر مساله‌ای ریشه در افت انتظارات تورمی و کاهش قیمت ارز دارد.
  • رسوایی جدید در تویوتا

    گروه اقتصاد بین‌الملل: افشای یک رسوایی تازه در تست‌های مربوط به خودروهای تولیدی شرکت تویوتا، شهرت ستودنی این خودروساز ژاپنی را که در جهان به خاطر کیفیت و دوام محصولات خود شناخته می‌شود، خدشه‌دار کرده است. تویوتا، مزدا موتور و یاماها موتور (سازنده موتورسیکلت) محموله‌های شش مدل از محصولات خود را به دلیل بروز بی‌نظمی در انجام تست‌های مربوط به ایمنی و صدور گواهی‌های مربوط از طرف دولت ژاپن که برای تولید انبوه محصولات لازم است، به حالت تعلیق درآوردند.
  • نخستین وعده خودرویی نامزدهای ریاست‌جمهوری

    دنیای اقتصاد: رئیس مجلس شورای اسلامی از اجرای کامل قانون واردات خودرو در دولت بعد خبر داده تا به نوعی نخستین وعده خودرویی نامزدهای ریاست‌جمهوری چهاردهم را بدهد.این وعده قالیباف البته در حالی است که افکار عمومی می‌پرسد چرا مجلس شورای اسلامی قبل (با ریاست قالیباف) پیگیری‌های لازم و کافی را برای اجرای این قانون انجام نداد؟محمدباقر قالیباف در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته که «بیش از نیم قرن رانت کافی است. خودروی داخلی باید با خودروی خارجی رقابت کند». وی در ادامه نوشته که «قانون واردات خودروهای نو و کارکرده را در دولت بعدی حتما به طور کامل اجرا خواهیم کرد». قالیباف همچنین در این توییت از هشتگ «واردات خودرو» استفاده کرده است.
  • رونمایی از خودروی کم‌مصرف چینی

    دنیای اقتصاد: BYD خودروساز چینی سیستم هیبرید تازه‌ای رونمایی کرده که طبق ادعای این شرکت در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲.۹لیتر بنزین مصرف می‌کند. این خودروساز در مراسمی در شهر شیان در چین هم‌زمان با رونمایی از این قوای محرکه اعلام کرد که دو مدل «چین» (Qin) و «سیل» (Seal) را به این موتور مجهز خواهد کرد. BYD از اولین خودروسازانی است که سیستم هیبرید-الکتریکی را به تولید انبوه رساند. در این سیستم باتری ماشین را می‌توان هم با نیروی موتور درون‌سوز و هم با اتصال مستقیم به برق شارژ کرد. سیستمی که BYD هفته گذشته رونمایی کرد پنجمین نسل از قوای محرکه هیبرید این کارخانه است.
  • خودروی جدید رنو، مطب متحرک است

    دنیای اقتصاد: رنو در نمایشگاه فناوری ویواتک پاریس کانسپتی از یک کلینیک متحرک نمایش داد که برای شهرهای دورافتاده و کشورهای درحال‌توسعه طراحی شده است. نام کانسپت «یو فرست ویژن» (U۱st Vision) است و رنو آن را با همکاری ائتلافی به نام «جمهوری نرم‌افزار» ساخته که از هفت شرکت بزرگ رسانه‌ای و فناوری فرانسوی تشکیل شده است. علاوه بر این هفت شرکت، پانزده موسسه و شرکت دیگر هم با این پروژه همکاری کرده‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، ایده این کانسپت خودرویی است که به شهرها و محله‌هایی برده می‌شود که فاصله زیادی با مراکز درمانی دارند. مردم با استفاده از برنامه‌ای در تلفن همراهشان از دکتر وقت می‌گیرند و به جای سفری طولانی، دکتر آنها را نزدیک خانه ویزیت می‌کند. در کانسپت یوفرست می‌توان تا ۸۵درصد آزمایش‌های پزشکی را انجام داد.
  • افت فروش تسلای چینی

    دنیای اقتصاد: فروش خودروهای برقی تولید چین تسلا در ماه مه به دلیل کاهش تولید کاهش یافت. داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین نشان داد که فروش خودروهای برقی تولید تسلا در چین با ۶.۶درصد کاهش نسبت به سال قبل، به ۷۲هزار و ۵۷۳دستگاه در ماه مه رسید. این کاهش پس از افت ۱۸درصدی در آوریل رخ داد که افزایش ۰.۲درصدی در ماه مارس را معکوس کرد، زیرا خودروساز آمریکایی از مارس تولید مدل Y را با درصد دو‌رقمی در کارخانه خود در شانگهای کاهش داده است.به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بی‌وای‌دی، رقیب چینی تسلا، با سری Dynasty و Ocean خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی خود، در ماه مه ۳۳۰هزار و ۴۸۸دستگاه خودروی سواری فروخت که ۳۸.۲درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر